کد خبر : 2029
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۶

افزایش ۱٫۵ درصدی پرونده‌های نزاع در پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد/دستگاه‌های فرهنگی چه کرده‌اند؟

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱٫۵ درصدی ورودی پرونده‌های نزاع به انی دستگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ یکی از عمده مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد که موجب افزایش پرونده‌های قضایی بوده نزاع هم از نوع فردی و دسته‌جمعی است که در سال‌های اخیر خوشبختانه با احکام قضایی بازدارنده شاهد کاهش چشمگیر این پرونده‌ها بوده‌ایم.

سال‌هایی را به یاد داریم که استان کهگیلویه و بویراحمد در راس پرونده‌های نزاع فردی و جمعی در کشور بود آماری بسیار بد برای استان که تا چندین سال صدرنشین آن در کشور بودیم.

این آمار به صورت چشمگیری کاهش داشته و اکنون دیگر در کشور انگشت‌نما نیستیم اما هر ساله آمار به صورت غیر محسوس پایین و بالا می‌شود به نحوی که در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ شاهد رشد 1.5 درصدی ارجاع پرونده‌ها به پزشکی قانونی استان بودیم.

کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان می‌گوید: در بحث نزاع 5 هزار و ۹۵۶ مورد پرونده با ادعای نزاع در سال ۹۹ به ما مراجعه کردند که تعداد ۴۶۷۲ پرونده مربوط به آقایان و یک هزار و ۲۸۴ مورد پرونده مربوط به خانم ها بوده و نسبت به سال قبل آن 1.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، هر چند نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بسیار بهتر شده اما لازم است با فرهنگ‌سازی از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان و پیشگیری قبل از رسیدگی در مراجع قضایی، اجازه رشد تعداد چنین پرونده‌هایی را نداده و همچنان یکی از استان‌های برتر کشور در کاهش نزاع باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری