کد خبر : 2052
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۲

جهش تولید در محصولات کشاورزی کهگیلویه/کشت کدو ۵ برابر افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: استقبال کشاورزان از کشت کدو این محصول را به یک کشت جایگزین محصولات پرمصرف تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حکمت نریمانی امروز در بازدید از طرح‌های کشاورزی با اشاره به ظرفیت تولید محصولات مختلف زراعی و باغی در این شهرستان اظهار داشت: کدو تخمه یکی از محصولاتی است که کشت این محصول در سال های گذشته با استقبال خوب کشاورزان شهرستان مواجه بود .

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت کدو تخمه رفته که این سطح نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است.

نریمانی با اشاره به آغاز برداشت این محصول از اواخر خرداد ماه گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ تن محصول از مزارع کدو تخمه در شهرستان کهگیلویه برداشت و روانه بازار شود.

وی به مزایای کشت این محصول اشاره کرد و ادامه داد: در هر هکتار حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ کیلو گرم محصول برداشت می شود.

نریمانی اضافه کرد: قیمت مناسب، کاشت، داشت و برداشت مکانیزه، خرید تضمینی و بازار خوب این محصول باعث شده تا جهش مطلوبی در کشت کدو تخمه را شاهد باشیم.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه هم گفت: با توجه به مصرف کمتر آب این محصول نسبت به سایر محصولات پرمصرف مانند برنج و هندوانه، کدو می تواند الگویی مناسب برای کشت جایگزین محصولات پرمصرف باشد.

سید هادی خاضعی افزود: از کشاورزان انتظار می رود برای جلوگیری از بحران کم آبی و کاهش سطح سفره آب‌های زیر زمینی از کشت محصولات پر مصرف آبی خودداری کنند و به کشت محصولات کم آب بر مانند کدو، کنجد و ماش روی بیاورند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری