کد خبر : 2092
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

سیاست باز عربستان در قبال قاره سیاه/ اولین سفر یک مقام سعودی به آفریقا

یک مسؤول عربستانی برای نخستین بار به روآندا، یکی از کشورهای آفریقایی سفر کرد. این سفر در قالب سیاست باز عربستان در قبال قاره سیاه است. به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج آنلاین، احمد عبدالعزیز قطان، وزیر دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی در سفری تاریخی و برای نخستین بار به روآندا، یکی از

یک مسؤول عربستانی برای نخستین بار به روآندا، یکی از کشورهای آفریقایی سفر کرد. این سفر در قالب سیاست باز عربستان در قبال قاره سیاه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج آنلاین، احمد عبدالعزیز قطان، وزیر دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی در سفری تاریخی و برای نخستین بار به روآندا، یکی از کشورهای این قاره سفر کرد و قرار است قطان با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور به منظور فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور واقع در شرق آفریقا دیدار و رایزنی کند.

مقام سعودی به آفریقا

قطان در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: اکنون به عنوان اولین مقام سعودی به روآندا رسیدم.

وی ادامه داد: با رئیس جمهوری و وزیر خارجه روآندا با هدف تقویت روابط بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها و نیز تبادل دیدگاه‌ها در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در آن دیدار خواهم کرد.

سفر قطان به روآندا در چارچوب تور آفریقایی وی انجام شده است که شامل سودان جنوبی و جیبوتی نیز است و وی عصر دوشنبه با سالوا کر، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن در تمامی زمینه‌ها پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.