کد خبر : 2885
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

همه پرسی در سوئیس درباره مهار همه گیری کرونا و مبارزه با تروریسم

بر اساس نظر سنجی ها؛ ۶۱ درصد شهروندان سوئیس در همه پرسی امروز (یکشنبه)، قانون کووید – ۱۹ را تائید می کنند که اختیارات دولت برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا را تمدید و هزینه های آن را بر جامعه و اقتصاد این کشور اروپایی سرشکن می کند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه

بر اساس نظر سنجی ها؛ ۶۱ درصد شهروندان سوئیس در همه پرسی امروز (یکشنبه)، قانون کووید – ۱۹ را تائید می کنند که اختیارات دولت برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا را تمدید و هزینه های آن را بر جامعه و اقتصاد این کشور اروپایی سرشکن می کند.

همه پرسی در سوئیس درباره مهار همه گیری کرونا و مبارزه با تروریسم

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه فرانس ۲۴؛ همه پرسی سراسری سوئیس که نتیجه اش تا پایان امروز مشخص می شود، افزون بر قانون کووید -۱۹، در باره گسترش اختیارات پلیس برای مبارزه با تروریسم، کاهش انتشار گازکربنیک و ممنوعیت کاربرد سم های مصنوعی دفع آفات برگزار می شود.

موسسه جی اف اس بر اساس نظرسنجی ها پیش بینی کرده که ۵۷ درصد رای دهندگان، قدرت و اختیارات گسترده تازه پلیس را برای مبارزه با تروریسم تائید می کنند که به ماموران امکان اقدام پیشگیرانه در هنگام رویارویی با تروریست بالقوه را می دهد.

بر اساس این قانون، چنانچه پلیس گمان برد که هر شهروند ۱۲ ساله به بالا قصد اقدام های خشونت بار دارد، می تواند نظارت بیشتری بر او اعمال و تردد او را محدود کرده و شخص را تحت بازجویی قرار دهد. پلیس با حکم دادگاه می تواند هر شهروند بالای ۱۵ ساله را تا ۹ ماه در بازداشت خانگی قرار دهد.

با وجود در امان ماندن سوئیس تاکنون از حملات گسترده تروریستی همانند آنچه در همسایگان اروپایی اش رخ داده، اما مقام های این کشور بر بالا بودن سطح تهدید، تاکید می کنند.

بیش از نیمی از شهروندان سوئیس در همه پرسی روز یکشنبه با پیشنهاد کاهش انتشار گازکربنیک (دی اکسید کربن) در جو و همچنین ممنوعیت کاربرد سم های مصنوعی دفع آفات مخالف هستند. بر اساس پیش بینی سازمان ملی رسانه ای سوئیس (آس آر اف)، ۵۱ درصد رای هندگان در همه پرسی سراسری بر اساس “سازوکار دمکراسی مستقیم”، با قانون تازه گازکربنیک مخالف هستند که در راستای تلاش این کشور برای کاهش انتشار کربن به نصف میزان ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰، شامل اقداماتی مانند افزایش عوارض سوخت خودرو و اعمال مالیات بر هزینه بلیت پروازهاست.

مخالفان این قانون می گویند با توجه به اینکه سوئیس، تنها یک دهم درصد گاز کربن را در جو زمین منتشر می کند، این قانون تنها موجب بالارفتن هزینه های کسب و کارها می شود و کمکی به بهبود وضع محیط زیست نمی کند.

بر اساس نظرسنجی شرکت جی اف اس برن، ۶۱ درصد رای دهندگان با پیروی از نظر دولت، با قانون های ممنوعیت استفاده از سموم دفع آفات مصنوعی، مخالفت می کنند.

تاکنون هیچ کشور بزرگی کاربرد سموم مصنوعی ساخت انسان را ممنوع نکرده و تنها بوتان در ۲۰۱۲ اعلان کرد که می خواهد نخستین کشوری باشد که مواد غذایی و کشاورزی آن ۱۰۰ درصد طبیعی و ارگانیک است.

هواداران محیط زیست و جناح چپ در صحنه سیاست سوئیس، از کاهش انتشار گازکربنیک و ممنوعیت کاربرد سموم مصنوعی حمایت کرده اند.

بر اساس سازوکار دمکراسی مستقیم سوئیس، همه پرسی ها و رای گیری های همگانی هر چند ماه یک بار در سطوح سراسری، ملی، منطقه ای و محلی، برگزار می شود. هر پیشنهاد و طرحی با ۱۰۰ هزار امضا از میان جمعیت هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفری این کشور می تواند در معرض رای گیری و همه پرسی گذاشته شود، اما برای برگزاری همه پرسی در باره قوانین تازه مصوب مجلس این کشور، تنها به ۵۰ هزار امضا نیاز وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری