کد خبر : 376
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱:۲۱

پاکدل از چرایی خود حمایت از حسینی و حضور در جلسات انتخاباتی گفت/تاجگردون عصبانی شد و به رقیب توهین کرد/آینده سیاسی خوبی برای زینل زاده ترسیم می شد اگر…/جلسات اخیر حسینی با هواداران جدید بود/تاجگردون به کمک برادرش بیاید هم هیچ اتفاقی نمی افتد

غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و از فعالان سیاسی شهرستان گچساران است که گفتگویی با او حول انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در گچساران و باشت ترتیب داده ایم که در ذیل می خوانید. سوال یک/جناب پاکدل اخیرا در تصاویر منتشر شده از نشست های انتخاباتی سید قدرت

غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و از فعالان سیاسی شهرستان گچساران است که گفتگویی با او حول انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در گچساران و باشت ترتیب داده ایم که در ذیل می خوانید.

سوال یک/جناب پاکدل اخیرا در تصاویر منتشر شده از نشست های انتخاباتی سید قدرت الله حسینی خصوصا در منطقه لیشتر حضور شما پررنگ دیده می شود،در دور قبل شاهد حضور میدانی شما به شکل امروز نبودیم ،دلیل آن چیست؟

سلام خدمت همه مخاطبان عزیز و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها شهید قاسم سلیمانی.
در مورد سؤال اولتون که بنده در این دور نسبت به انتخابات اسفند ۹۸ حضور میدانی مشهود تری دارم باید بگویم که بنده کلا هر حرفی را می زنم حتمادرموردش به این نتیجه رسیدم که اون حرف درسته،روی حرفم می ایستم و اعتقاد دارم.دور قبل واقعا به مقوله وحدت می اندیشیدم و تلاشم بر این محور بود که وحدت شکل بگیرد، بر این اساس تا روز ۲۵ بهمن برای وحدت بین مهندس زینل زاده و دکتر حسینی در تلاش بودم و خدا را شاهد می گیرم برایم فرقی نمی کرد از این دو عزیز کدوم یک بمونند و کدوم کنار بکشد، هدفم وحدت و انتخاب یکی از این دو بزرگوار بود ولی اون اتفاقات افتاد و نتیجه هم نگرفتم.
امروز و چند ماه قبل باز هم کلی فکر کردم، همه جوانب رو سنجیدم و نهایت بیانیه ای دادم که اون بیانیه جز باورام است و این بود که این دور ما دیگر وقت خود را صرف جلسات تکراری نکنیم زیرا دور قبل که جلسه گذاشتیم همه گفتیم و تاکید داشتیم که آقایان کار کنند و نهایت روی کسی که اقبال بیشتری نسبت به او است وحدت شکل بگیرد،خب حدود ده ماه پیش انتخابات برگزار شد و معلوم شده رأی آقای حسینی خیلی بیشتر است، پس دیگر نیاز به جلسات تکراری نبوده و اگر واقعا هدف ما تغییر وضع موجوده و از تبعیض، ظلم، بی عدالتی، نوچه پروری و حکومت خانوادگی خسته شده ایم و می خواهیم تغییر ایجاد کنیم چنانچه آقای حسینی در صحنه باشد باید همه از او حمایت کنیم، روی این حساب تصمیمم را گرفتم و وقتی هم تصمیمم را بگیرم پای کار هستم، به همین دلیل این دور حضور میدانی من بیشتر است و بیشتر خواهد شد و همه تلاشم را برای پایان دادن به وضع اسفبار موجود به کار خواهم گرفت.

سوال/گفته شده شما بانی جلسات آقای حسینی در لیشتر هستید،نشست های اخیر صرفا با حامیان دور قبل آقای حسینی است یا افراد جدیدی از این منطقه هم به اردوگاه شما هم پیوسته اند؟بقولی آیا آرای آقای حسینی دارای رویش است؟

این یک تصمیم جمعی و یک خیزش است، بله به نوعی بنده و مهندس مصلح، مهندس سهمگین و مهندس عباس نژاد با هم صحبت هایی داشتیم، بنده پیشنهاد دادم اگر قرار است تاثیری برای تغییر وضع موجود داشته باشیم باید یک کار جدید انجام بدیم. لذا با کسانی از منطقه صحبت کردیم که اغلب دور قبل با آقای حسینی نبودند، آن عزیزان هم پذیرفتند و تقاضای میزبانی کردند ما هم به نمایندگی از آنان آقای حسینی را دعوت کردیم. در مورد این سوال که کسانی که به تازگی رفتید دیدید نیروهای آقای حسینی بودند یا نه باید بگم بیش از ۸۵ درصدشان نیروهای قبلی آقای حسینی نبودند.
تقریبا سعی کردیم خونه هیچ کسی که قبلا با آقای حسینی بوده نریم و اکثرا جاهایی که رفتیم کسانی بوده اند که دور قبل طرفدار کاندیداهای دیگر از جمله آقای تاجگردون بوده اند، به همین دلیل هم وقتی به ایشان(تاجگردون)گفتند فلانی(حسینی)در فلان جا میزبان است، در روستای بعدی هم گفتتد حسینی میهمان فلانی است و لیدر شما بوده، وقتی مسلسل وار این پیامها برای او رفتن، از روی سراسیمگی آن مطلب را نوشت که می دانم کارهایتان انجام نشده، عذرخواهی می کنم که بابت کرونا نتونستم بیام، میام با هم تصمیم می گیریم و خلاصه از شدت عصبانیت به رقیب توهین هم کرد.
ولی این پیام هم نتیجه نداشت و هر جا رفتیم با استقبال بیشتری روبرو شدیم.

سوال/ حضور شما در کنار آقای حسینی بعنوان یک تئوریسین و تلاش برای خیزش منطقه لیشتر در حمایت از حسینی شاید باعث دلخوری کاندیداهایی از حوزه بویراحمد گرمسیر شود،ارزیابی شما چیست؟

بنده خیلی به این مرزبندی اعتقاد ندارم که بگوییم بویراحمد، باوی، قشقایی، گرچه نمی شود این عرق رو هم نداشت.
قطعا بنده احترام بچه های عزیز بویراحمد را دارم، همان دفعه قبلی در جرگه بچه های بویراحمد بودم و خودم تاکید داشتم کاندیدای وحدت بویراحمد انتخاب شود.
ما نمی توانیم فضای جامعه و مردم را نادیده بگیریم، باید تعصبات قومی را کنار بگذاریم. اگر بخواهیم بر طبل باوی و بویراحمد بکوبیم نتیجه این می شود که مردم تحت فشار هشت سال گذشته و این تبعیض و بی عدالتی ها خواهند ماند. این چه منطقی است که باز ما اینقدر بگوییم باوی و بویراحمد که این اتفاق مجدد بیفتد؟
من احترام کاندیداهای بویراحمد را دارم و سالها حامی کاندیداهای بویراحمدی بوده ام. اخیرا هم برای آقای زینل زاده خیلی تلاش کردم، خدا می داند اون چیزی که در ذهن من برای آقای زینل زاده ترسیم شده بود اگر رعایت و توجه می شد بهترین آینده برای ایشان از نظر سیاسی ترسیم شده بود اما خب صلاح را چیز دیگه ای دانستند.
ارادت خاص دارم خدمت همه عزیزان و همه چیز تنها این انتخابات نیست. اگر بدانم حمایت از عزیز دیگری بتواند وضع موجود را تغییر کند به والله همین کار رو می کردم.

سوال /تحلیل شما درباره آقای ساسان تاجگردون چیست؟

در مورد آقای ساسان تاجگردون چون سوال کردید پاسخ می دم، بنظرم ایشون اینکه به صرف فامیلشون بیان تو صحنه زیاد جالب نیست، بلاخره ایشون تا چند وقت پیش نه در فضای مجازی و نه سپهر سیاسی و امورات اجتماعی و مردم حضوری نداشته به یکباره اومده.
ببینید یه روزی جناب آقای تاجگردون میگه من اگر نباشم ما تعیین می کنیم کی باشه، این ما یعنی مردم،،اگر بخواهیم کمی بیشتر موضوع را باز کنیم یعنی مردمی که به خودشون رأی دادند،خب همین رو هم رعایت نمی کند،بعد از مدتی عکس تعداد زیادی میذاره که اینها تعیین می کنند و می توانتد کاندیدا شوند، باز از بین همه اینها برادرش رو درآورد و آورد تو صحنه،این حس در همه مردم و حتی برخی طرفدارانش ایجاد شد که ایشون نگاهش موروثی است، همان چیزی که بنده سه سال پیش گفتم حکومت خانوادگی.
این نگاه، نگاه پسندیده ای نیست به همین دلایل به منطقه آمد و گشت استقبال خاصی از او نشد.
آقای تاجگردون فکر می کرد که خودش گوشه ای می نشیند و نقش یک لیدر را بازی میکند و جناب ساسان هم می آید و آرا را جمع می کنه اما وقتی دید از او اقبالی نشد و استقبال سرد شد این بود که الان در پیامش گفته خودم می ایم که به نظر بنده خودش هم بیاد هیچ اتفاقی نمی افتد.

گفتگو از احسان دری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آشنا دوشنبه , ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۸:۴۳

احسنت بر دکتر پاکدل پرچمدار مبارزه با تبعیض و بی عدالتی

مشاهده مجوز پایگاه خبری