کد خبر : 3941
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۸

پایان دغدغه طلاب کهگیلویه/امکان تحصیل سطح عالی در شهرستان فراهم شد

با فراهم شدن زیرساخت‌های سطوح عالی در حوزه علمیه دهدشت طلاب مجبور به مهاجرت از شهرستان برای تحصیل نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز تربیت دینی و مهد پرورش علما و فضلا نقش مهمی در ارتقای سطح اخلاق، فکر و معرفت دینی طلاب دارند که باید این نقش به خوبی در جامعه ایفا شود.

رهبر معظم انقلاب سال‌های گذشته در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر ضرورت جدی گرفتن تحول در حوزه‌های علمیه و زنده کردن ظرفت درونی آن تأکید داشتند.

به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتقای سطح علمی در حوزه های علمیه دهدشت،طلاب شهرستان مجبور به مهاجرت و ادامه تحصیل در استان‌های دیگر بودند؛مشکلاتی که مانع تحقق چشم اندازها و استفاده از ظرفیت موجود برای رسیدن به اهداف بود.

با وجود قدمت بیش از چهار دهه از تأسیس حوزه علمیه ولی عصر عج دهدشت اقدامی برای ارتقای سطوح تحصیلی صورت نگرفته بود و طلاب در سطوح  به تحصیل مشغول بودند.

این در حالی است که طلاب برای ادامه تحصیل از شهر خارج شده و بعد از اتمام تحصیل و کسب مدارج عالیه در دیگر استانها به خدمت مشغول می‌شدند و در شهرستان همواره از کمبود روحانی و امام جماعت سخن گفته می‌شود.

با ورود حجت الاسلام وحدانی‌فر به شهرستان ساماندهی حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از برنامه های قرارگاه فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

از سفیران هدایت تا ولی عصر و مدرسه علمیه حضرت زینب همواره مورد بررسی و نیازسنجی قرار گرفت و بارها با فراخوان مسؤولان استانی و شهرستان و بازدید از نزدیک مشکلات این مراکز دینی رسیدگی شد.

و حالا با پیگیری امام جمعه دهدشت و تلاش شورای حوزه‌های علمیه استان پس از چهار دهه سطح عالی برای طلاب شهرستان فراهم شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در این خصوص اظهار داشت: امکان تحصیل طلبه تا سطح عالی پایه هفتم فراهم شد و دیگر طلاب مجبور به ترک دیار خود برای ادامه تحصیل نیستند.

امام جمعه دهدشت گفت: با فراهم شدن امکان تحصیل در سطوح عالی از ظرفیت طلاب برای فضاهای فرهنگی شهرستان استفاده و خلأهای موجود جبران می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تقویت حوزه علمیه دهدشت دغدغه خانواده‌ها برای دوری فرزند نیز پایان یافت.

وی با بیان اینکه طلاب برای نامنویسی به حوزه علمیه ولی عصر(عج) دهدشت مراجعه کنند،گفت: شورای حوزه‌های علمیه استان پیگیر رفع مشکلات و موانع حوزه‌های علمیه بوده و امیدواریم که در آینده شاهد شکوفایی بهتر و بیشتر این مراکز در استان باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استقبال از حوزه‌های علمیه در شهرستان کهگیلویه مطلوب است و اساتید مجرب و توانمندی به تربیت طلاب مشغول هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری