کد خبر : 3961
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

شهرستان بویراحمد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت / ادامه روند افزایشی موارد مثبت و بستری در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روند افزایشی موارد مثبت و بستری درکهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و شهرستان بویراحمد از وضعیت نارنجی به قرمز و همچنین شهرستان‌های کهگیلویه و دنا از تاریخ ١٧ تیرماه از وضعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت خواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 699 نفر خبر داد و گفت:  متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک هم‌استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خودت را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۱۸۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که 67 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 9 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی گفت: روند افزایشی موارد مثبت و بستری در استان ادامه دارد و شهرستان بویراحمد از وضعیت نارنجی به قرمز و همچنین شهرستان‌های کهگیلویه و دنا از تاریخ ١٧ تیرماه از وضعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت خواهند داد.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۴۱۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۴۵۲ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٠ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران، بویراحمد ،کهگیلویه  و لنده بود.همچنین از 283 نمونه رپید تست 10 درصد موارد مثبت و در شهرستان های بهمئی، بویراحمد و کهگیلویه هستند.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا باید همه دست به دست هم داده و با رعایت توصیه های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی  و دوری از دورهمی و تجمعات در راستای قطع زنجیره انتقال، تلاش کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری