کد خبر : 4083
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

توصیه‌های آیت‌الله حسینی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده و‌لی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری همه نهادها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست تجلیل از فعالان عرصه حجاب و عفاف، گفت: حجاب و عفاف یکی از واجبات دین خدا است و اگر خداوند چیزی را واجب کردند یعنی ضرورت اجرا دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برهنگی یکی از ابزارهای دوری از خداوند و بهشت است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم سر منشاء بسیاری از طلاق‌ها، اختلاف‌ها، مشکلات،  آسیب‌ها و بی‌اعتقادی همین بی‌حجابی است چرا که ولنگاری اخلاقی منجر به ولنگاری اعتقادی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حجاب و عفاف نیازمند کار فرهنگی است،افزود: تبلیغات، توصیه‌های فرهنگی و تبلیغ مبلغان و دیگری تربیت در مسیر عفاف و حجاب که در حوزه و  حیطه آموزش و پرورش بوده، راه‌های ترویج فرهنگ و عفاف است، ضمن اینکه دانشگاه‌ها هم در این حوزه ورود کنند و برنامه ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم داشتن برنامه مدیریتی و حاکمیتی گفت: چادر یک شاخص بزرگ در رعایت حجاب و عفاف است،چادر در ادارات الزام‌آور است.البته توصیه می‌کنیم به افراد بی‌حجاب تذکر داده شود.

امام جمعه مرکز یاسوج ترویج بدحجابی و ولنگاری را خطرناک دانست و با اشاره به اینکه اگر ورود نکنیم و تذکر ندهیم به مرور این مسئله عادی می‌شود، گفت: گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر فعال شوند و به افراد بدحجاب تذکر لسانی دهند، من خودم گاهی اگر خانم بدحجاب را در سطح خیابان ببینم تذکر می‌دهم، به دیگران توصیه می‌کنم تذکر لسانی بدهند، نگویند چون فلان سمت یا شغل و جایگاه را دارم نباید این کار را انجام دهند.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: اگر تذکر لسانی بدهیم شرایط به همین منوال نمی‌ماند و تغییر می‌کند اما اگر ورود نکنیم و بی‌تفاوت بگذریم آینده نه چندان دور باید حسرت حال و گذشته را بخوریم.

آیت‌الله حسینی فلسفه حجاب را از بین بردن هرزگی و باقی ماندن رغبت انسان به انسان دانست و عنوان کرد: معاونت خواهران در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و بررسی شود چرا بازار پوشاک استان به چنین روزی افتاده که زنان محجبه ما به سختی لباس تهیه کنند. تولیدی‌هایی بیاوریم که لباس اسلامی تولید می‌کنند رسانه‌ها هم در این حوزه کمک کنند و مطلب بنویسند.

وی بیان کرد: البته موضوع دیگری هم وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد اینکه چرا لباس‌هایی مانند چادر بانوان باید گران باشد؟ مجددا توصیه می‌کنم نهادهای مربوطه از جمله امر به معروف و نهی از منکر به وضعیت حجاب و عفاف بازار و ادارات ورود کنند که بدون شک مثمرثمر خواهد بود.

وی عنوان کرد: در مراسمات ملی مانند ۲۲ بهمن می‌بینیم همین دختران بدحجاب حضور دارند، آنها به زیرساخت‌های نظام و خط امام و رهبری معتقد هستند اما باید با صحبت کردن نوع صحیح و درست پوشش به آنها گفته شود.فضای مجازی یکی از علت‌های پوشش امروز دختران و بانوان هستند لذا توصیه می‌کنم برای این فضا محتوا تولید شود.

ایت‌الله حسینی در پایان خاطرنشان کرد: نصب تابلو در خصوص اهمیت حجاب و عفاف در مناطق پرتردد، نصب پوستر در ادارات، استفاده از قدرت رسانه و حتی پشت نویسی در پشت خودروها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف لازم، ضروری و ثمربخش است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری