کد خبر : 4089
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۵:۴۰

اجرای ۳۰ برنامه بزرگداشت سالروز نماز جمعه در دهدشت

امام جمعه دهدشت گفت: برنامه‌های بزرگداشت سالروز نماز جمعه با شعار همیشه مردمی همیشه انقلابی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه داشت: برنامه‌های بزرگداشت 5 مرداد سالروز نماز جمعه امسال با شعار «همیشه مردمی، همیشه انقلابی» برگزار می‌شود.

امام جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و زمینه‌ساز آگاهی و بصیرت افزایی است.

وی با بیان اینکه ۳۰ عنوان برنامه برای پاسداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پیش بینی شده است، جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه را از اهداف اجرای این برنامه‌ها اعلام کرد.

وحدانی‌فر با بیان اینکه آغاز برنامه‌های بزرگداشت روز جمعه تجدید پیمان با شهدای گرانقدر است، گفت: اجرای رزمایش همدلی، تکریم خانواده معزز شهدا، برگزاری مسابقه تفسیر سوره جمعه، تولید سرود کوتاه همگانی و همخوانی در نماز جمعه،برپایی نمایشگاه عکس با موضوع نماز جمعه، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی توزیع اقلام مراقبت از کرونا و تکریم پیشکسوتان و خادمان نماز جمعه از جمله برنامه‌هاست.

وی گفت: نماز جمعه کانون اجتماع فکر، عواطف، محبت‌ها، میعادگاه مقابله با توطئه‌های دشمن، قرارگاه بصیرت و اخلاق و سنگر مبارزه با جنگ اعتقادی و ایمانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به تاریخچه برگزاری نماز جمعه در دهدشت اضافه کرد: این پایگاه تقوا از سال ۶۱ در شهر متدین دهدشت راه‌اندازی شده و حجت‌الاسلام شرعی به عنوان نخستین امام جمعه در این سنگر خدمت کرد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: نخستین نماز جمعه کشور پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار و این روز به عنوان روز نماز جمعه در تقویم نامگذاری شد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری