کد خبر : 4106
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی تند باد و بارش‌های اخیر به کشاورزی گچساران و باشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برآورد اولیه تند باد و باران شدید اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان به زیر بخش های مختلف گچساران و باشت خسارت وارد کرده است.

الیاس تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تندباد و باران شدید در چند روز اخیر خسارتهای زیادی را به زیر بخش های مختلف کشاورزی وارد کرده است.

وی بیان کرد: در برآورد اولیه در دو شهرستان گچساران و باشت افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان به زیربخش های کشاورزی خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دو شهرستان گچساران و باشت به یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات و کشت گیاهان دارویی ، سر آب بنده ها و کانال های آبیاری حدود ۷۰ درصد خسارت وارد شد.

تاج الدینی عنوان کرد: این خسارت ها بیشتر در مناطق رودبال، شاه بهرام و آرو و گچساران بوده است.

وی گفت: از جمله خسارت  تندباد و باران شدید می توان به گیاهان دارویی و تخریب یک سردخانه در حال احداث با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در باشت، ریزش میوه ها در باغات گچساران اشاره کرد.

رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حال جمع آوری خسارت وارد شده به بخش های مختلف کشاورزی هستیم و پس از تکمیل آنها را به مدیریت بحران استانداری و کشور ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری