کد خبر : 4122
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۴:۰۲

حواشی برگزاری آزمون نهضت سوادآموزی در یاسوج/ سوالاتی که اشک شرکت کنندگان را درآورد

آزمون نهضت سواد آموزی در حالی امروز جمعه برگزار شد که داوطلبان نسبت به برگزاری آزمون و سخت بودن سوالات گلایه‌هایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  همزمان با سراسر کشور آزمون مشمولان نهضت سوادآموزی و مربیان قرآن و طرح امین امروز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این  آزمون داخلی، آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان قرآنی و طرح امین استان شرکت کردند.

 هادی زارع پور در بازدید از این حوزه امتحانی گفت: کسانی که در این آزمون نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان هم گفت: ۵۸۸ داوطلب شامل ۴۱۴ زن و ۱۷۴مرد در این آزمون شرکت کردند.
 کاظمی بیدک عنوان کرد: این آزمون به صورت متمرکز و در شهر یاسوج برگزار شد و نتایج آن از طریق سایت جهاد دانشگاهی به آدرس
hrtc.ir اعلام می‌شود.

 اما نکته قابل تامل، این آزمون، سخت و سخیف بودن سوالات امتحانی است.بطوریکه تمامی داوطلبان از این موضوع گلایه داشتند و حتی با گریه و زاری محل آزمون را ترک کردند.

با چند نفر از شرکت کنندگان به صورت تلفنی که صحبت کردم همه به سخت بودن آزمون اذعان داشتند. یکی از آنها به فارس گفت: یک میلیون پول دادم و جزوه خریدم اما فقط یک سوال از جزوه در آزمون آمده بود.

این شرکت کننده که نامش در نزد خبرگزاری فارس محفوظ است ادامه داد سوالات اختصاصی و عمومی به اندازه سخت بود که حتی یک استاد دانشگاه هم از پاسخ به آن عاجز بود.

یکی دیگر از شرکت کنندگان با تاکید بر سخت بودن سوالات آزمون گفت: ۴ ماه شبانه‌روزی درس خواندم سوالات امتحان امروز واقعا سخت بودند، منابعی برای آزمون معرفی کرده بودند اما سوالات از منابع نبود.

اما فرد دیگری به فارس گفت: از گروهی از داوطلبان آزمون نهضت سوادآموزی پولی گرفته و  منبعی تحت عنوان پیک طلایی معرفی کرده بود اما سوالات زیادی از این منبع در آزمون مطرح نشده بود.

فرد دیگری هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه برگزار کنندگان نتوانستند فضای آرامی را برای برگزاری آزمون فراهم کنند، گفت: رفت و آمد به سالن امتحان به حدی زیاد بود که تمرکزی برای نداشتیم.

وی ادامه داد: سوالات امروز خیلی سخت بود فکر نمی‌کنم کسی حد نصاب لازم را در این آزمون به دست بیاورد.

اما سید حمدالله خواهش‌نیک در پاسخ به فارس گفت: آموزش و پرورش تعهدی در قبال آزمون نهضت سواد آموزی ندارد و متولی آزمون،جهاد دانشگاهی است.

معاون نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما در آموزش و پرورش برای این افراد پرونده تشکیل دادیم اما جهاد دانشگاهی آزمون را برگزار کرد.

وی بیان کرد: امروز از محل برگزاری آزمون بازدیدی داشتیم تا از نزدیک در جریان نحوه برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری