کد خبر : 4127
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۷

سیمان سی‌سخت از دشت‌روم تامین می‌شود/ ایجاد فروشگاه جدید زنجیره‌ای ممنوع!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت ایجاد فروشگاه جدید زنجیره ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست ستاد تنظیم بازار استان با دو دستور کار” کمبود سیمان و فروشگاه های زنجیره‌ای”  به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

وی در خصوص مشکل نبود سیمان، گفت: گرمای شدید باعث شده دولت تصمیم به قطع برق کارخانجات فولادی و سیمانی کند اما با همه این شرایط و پیگیری‌های مستمر استاندار و وضعیت خاص استان به ویژه شهرستان دنا و شهر زلزله زده سی سخت در طی چند هفته اخیر کارخانه سیمان مارگون میزان موجودی کلینکری که داشت را به سیمان تبدیل کرد.

صمیمی دوست، افزود: در این مدت کمک خوبی انجام دادند ولی در این هفته به دلیل بالا رفتن شدت گرما همچنان این روند قطع کارخانجات ادامه دارد.

وی، عنوان کرد: در هر صورت باتوجه به میزان سیمان محدودی که در کارخانه سیمان یاسوج واقع در دشتروم بوده است امروز مصوب کردیم که این میزان سیمان بیشتر در اختیار مردم زلزله زده قرار گیرد تا قبل از شروع فصل سرما بخش مهمی از ساخت و سازها به اتمام برسد.

معاون اقتصادی استاندار، اظهار داشت: با همه این وجود استاندار محترم استان پیگیری جدی موضوع هستند تا در صورت امکان حداقل برق کارخانه سیمان یاسوج واقع در دشت روم تامین تا پروژه ها و طرح های عمرانی و اقتصادی و مسکن با توقف مواجه نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فروشگاه های زنجیره ای با بیان اینکه این مجوزها به صورت کشوری صادر می شود و استان دخالتی در این قضیه ندارد، ابراز کرد: از طرفی به نظر می رسد ایجاد این فروشگاه ها به نحوی خرده فروشان را تحت تاثیر قرار داده است و نگرانی صنوف خرده فروش را در سطح استان شاهد هستیم بنابراین مصوب نمودیم  تا اطلاع ثانوی فروشگاه های جدید زنجیره ای در استان ایجاد نشود.

صمیمی، تاکید کرد: برای ادامه کار مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موضوع را از طریق وزارت صمت پیگیری کند تا  با حضور کارشناسانی از وزارت صمت و اتاق اصناف در تهران و یا استان نشستی در این زمینه برگزار شود.

وی، تصریح کرد: هدف از این نشست اتخاذ تصمیمات منطقی در خصوص نحوه ادامه فعالیت این فروشگاه ها در استان خواهد بود.

صمیمی، گفت: ما به عنوان مجموعه اقتصادی استان نسبت به نحوه کار این فروشگاه ها نگران هستیم چرا که
در ابتدا این فروشگاه ها هیچگونه مالیات بر درآمد و یا مالیات بر ارزش افزوده به استان پرداخت نمی‌کنند و منابعی که دریافت می کنند در بانک های عامل استان نیست و این ها به صورت متمرکز در بانک های عامل تهران نسبت به این امر اقدام می‌کنند‌.

معاون اقتصادی استاندار، بیان کرد: این یکی از ایرادات اساسی است و باتوجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد، استان کوچکی است و ما برای اشتغال، تولید و سرمایه گذاری نیاز به منابع داریم و به نحوی باید برنامه ریزی شود که این منابع در استان مصرف شود.

 وی، تاکید کرد: برای استان قابل قبول نخواهد بود که برای ایجاد ۲ شغل ، ۲۰۰ شغل را از دست دهیم ، برای ما قابل قبول نخواهد بود تمامی فروشگاه های خرد در استان مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده به حساب استان واریز نمایند ولی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای نقشی در توسعه استان نداشته باشند ، برای ما قابل قبول نخواهد بود این فروشگاه ها ریالی در بانک های استان واریز نکنند و کل منابع استان به حساب متمرکز در بانک های عامل در مرکز واریز شود برای استان قابل قبول نخواهد بود، مدیران مرکزی این فروشگاه ها بدون هماهنگی با مسئولان استان از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان نسبت به راه اندازی این مراکز اقدام کنند.

صمیمی، افزود: مسئولان فروشگاه ها باید پیش از استقرار این فروشگاه ها با مسئولان استان مذاکره کنند تا بعد از بررسی شرایط مجوزات صادر شود.

وی، بیان کرد: از این تاریخ به بعد در صورت راه اندازی چنین فروشگاه هایی سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف موظف به برخورد هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری