کد خبر : 416
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

کدام دوران ظلمت مورد اشاره و انتقاد آقای رحیمی است؟/ آیا دوران تاج‌گردون، دوران ظلمت بوده است؟ آیا انتقادات از رویکرد خاندان‌محور تاجگردون در انتخابات، مصداق دوران ظلمت بوده است

  دکتر اسلام ذوالقدر پور : سال ۱۴۰۰ را یکی از آن بزنگاه‌های مهم و حساس تاریخی ایران می‌دانند که تحولات داخلی و خارجی مهمی برای ایران خواهد داشت. در حوزه داخلی ایران می‌توان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره نمود که افکار عمومی ایران و بلکه حساسیت بین‌المللی را به

 

دکتر اسلام ذوالقدر پور : سال ۱۴۰۰ را یکی از آن بزنگاه‌های مهم و حساس تاریخی ایران می‌دانند که تحولات داخلی و خارجی مهمی برای ایران خواهد داشت. در حوزه داخلی ایران می‌توان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره نمود که افکار عمومی ایران و بلکه حساسیت بین‌المللی را به خود معطوف نموده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز برگزار می‌گردد که اهمیت سال ۱۴۰۰ به‌خصوص خردادماه را برای شهروندان استان به‌ویژه گچساران و باشت چند برابر نموده است.

همان‌گونه که سال ۱۴۰۰ برای سیاستگذاران و سیاستمداران ایرانی به عنوان یک بزنگاه حساس تاریخی قلمداد می‌گردد، شهروندان گچساران و باشت نیز خردادماه و انتخابات‌های این دوره به‌خصوص انتخابات میان دوره‌ای مجلس را یکی از نقاط عطف تاریخی دیار خود می‌دانند. انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس که در واقع از همان زمان رد اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون از سوی مجلس یازدهم شروع شده، وارد فضای دو قطبی برآمده از افکار و نیات خاص این نماینده سابق شده است.

فضای دو قطبی انتخابات مجلس که یک سوی آن سید قدرت‌الله حسینی‌پور و سوی دیگر آن غلامرضا تاجگردون و مهره‌های آن نامیده می‌شدند، خیلی زود دچار شکاف شده و به رقابتی چند قطبی تبدیل شد که چند چهره شاخص مانند: سید قدرت‌الله حسینی، علیمراد جعفری، ساسان تاجگردون و عبدالرحیم رحیمی را به میدان رقابت اصلی وارد ساخت.

یکی از نکات مهم در این دوره از انتخابات که تاکنون برجسته بوده است، ادعای عدالت‌طلبی چهره‌های شاخص انتخابات مجلس در گچساران است که اهداف خود را بر وعده و شعار ” رفع تبعیض و بی‌عدالتی ” متمرکز نموده‌اند.

سید قدرت‌الله حسینی از همان آغاز انتخابات مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸، شعار انتخاباتی خود را ” رفع تبعیض و مبارزه با بی‌عدالتی ” اعلام نموده بود که به مثابه ” قیام برای عدالت” تفسیر شده است.

علیمراد جعفری دیگر چهره شناخته شده این حوزه نیز در زمان ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای به صراحت از مشکل رانت خواری و تبعیض در گچساران و باشت سخن گفته و خود را تنها فردی معرفی نمودند که می‌تواند با تبعیض و رانت‌خواری کنونی در این حوزه انتخابیه مبارزه نمایند.

آقایان سید قدرت حسینی و علیمراد جعفری از منتقدین یک دهه اخیر نمایندگی غلامرضا تاجگردون بوده‌اند که به حق می‌توانند ادعای مبارزه با تبعیض، بی‌عدالتی و رانت‌خواری را داشته باشند که نوک پیکان این شعارها نیز به سوی غلامرضا تاجگردون می‌باشد.

اما جالب‌ترین شعار و ادعا در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس گچساران و باشت به عبدالرحیم رحیمی فرماندار اسبق گچساران تعلق دارد که در نماهنگ تبلیغاتی خود با عنوان ” به شوق نور در ظلمت قدم بردار “، جلوه‌ای دیگر از شعار عدالت‌طلبی و مبارزه با تبعیض را نمایان ساخته‌اند.

” به شوق نور در ظلمت قدم بردار”، عنوان یکی از اشعار استاد فریدون مشیری است که گویا مورد توجه عبدالرحیم رحیمی برای شعار انتخابات میان دوره‌ای مجلس قرار گرفته است.

انتخاب چنین شعار یا پیامی برای نماهنگ انتخاباتی عبدالرحیم رحیمی که اتفاقاً از سوی یکی ار رسانه‌های وابسته با غلامرضا تاجگردون با عنوان ” کلیپی زیبا از رحیمی” نیز منتشر شده است، چندین پرسش اساسی را در افکار عمومی مطرح می‌سازد که آقای عبدالرحیم رحیمی باید پاسخگوی این پرسش‌ها باشند تا صحنه رقابت ایشان با سایر رقیبان برای شهروندان گچساران و باشت، شفاف‌تر گردد.

۱- منظور از ظلمت در این نماهنگ تبلیغاتی چیست؟

۲- کدام دوران ظلمت مورد اشاره و انتقاد آقای رحیمی است؟

۳- آیا دوران نمایندگی غلامرضا تاج‌گردون، دوران ظلمت بوده است؟

۴- آیا شما در این دوران ظلمت نقشی داشته‌اید؟

۵- چگونه در این ظلمت قدم برداشته‌اید که خود دچار ظلم نشوید؟

۶- به شوق کدام نور در ظلمت قدم برداشته‌اید؟

۷- آیا برخی انتقادات شما از رویکرد خاندان‌محور غلامرضا تاجگردون در انتخابات، مصداق همان جلوه دوران ظلمت است؟

با توجه به همکاری، همیاری و همدلی شدید آقایان عبدالرحیم رحیمی و غلامرضا تاج‌گردون با یکدیگر طی یک دهه اخیر و نقش برجسته آقای رحیمی در اداره امور عمومی در گچساران و حتی باشت در دوران فرمانداری خود در گچساران که به اعتراف همگان یکی از ارکان موفقیت اولیه تاجگردون بوده‌اند، نقش عبدالرحیم رحیمی در دوران نمایندگی غلامرضا تاج‌گردون را نمی‌توان از روند تحولات آن دوران جدا نمود.

عبدالرحیم رحیمی با شفاف سازی مواضع و پیام انتخاباتی خود که در نماهنگ اخیرشان منتشر شده است، می‌توانند ضمن تعیین تکلیف رویکرد سیاسی و اجتماعی خود در افکار عمومی شهروندان گچساران و باشت، یکی از دو رقیب اصلی انتخابات آینده بوده و گزینه اصلی جریان اصلاحات در این انتخابات باشند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری