کد خبر : 4191
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۷

مادر باردار دیشموکی از مرگ نجات یافت

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: مادر ۲۹ ساله دیشموکی با اعزام به موقع به بیمارستان دهدشت و انجام مراقبت‌های خاص از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مادر باردار ۲۹ ساله دیشموکی امروز با اعزام به بیمارستان دهدشت از مرگ نجات یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این باره گفت: این مادر جوان که هفته ۳۹ سومین بارداری را سپری می‌کرد در مرکز تسهیلات زایمانی دیشموک بستری شده بود که با توجه به عدم پیشرفت و عدم پایین آمدن استیشن جنین، بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اعزام شد.

محمدطاهر طیب‌زادگان اظهار داشت:  با اشاره به اینکه در طول مسیر اعزام و در نزدیکی درمانگاه قلعه رئیسی کیسه آب بیمار پاره شد، افزود: مامای همراه، بیمار را به تسهیلات زایمانی قلعه رئیسی منتقل نموده که در آنجا متوجه پرولابس بند ناف شده و سریعا اقدامات درمانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مادر با همراهی دو مامای مراکز دیشموک و قلعه رئیسی به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اعزام شدند و در تمام طول راه مراقبت‌های لازم جهت جنین و مادر توسط دو ماما صورت گرفت.

این مسؤول گفت: با توجه به اینکه در موار«پرولابس بند ناف» جهت زنده ماندن جنین، باید سریعا مادر به اتاق عمل منتقل شود بیمار توسط متخصص زنان سزارین شده و حال عمومی مادر و نوزاد خوب است.

طیب‌زادگان افزود: مطمئنا سلامتی مادر و نوزاد پس از لطف خداوند مرهون تلاش و ایثار سفید پوشان عرصه سلامت یعنی ماماهای شاغل در مراکز جامع خدمات سلامت دیشموک و قلعه رئیسی بود؛ زحمات این بزرگواران را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.