کد خبر : 4283
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۰

زخم ۱۴۶۰ پروژه نیمه تمام بر تن کهگیلویه و بویراحمد/ علت طولانی شدن روند احداث پروژه‌ها در استان

پروژه‌های نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۴۶۰ پروژه است و استان برای به نتیجه رسیدن این تعداد پروژه نیازمند میلیاردها تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، طبق آمار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، پروژه‌های نیمه‌فعال از ۱۸۰۰ پروژه به ۱۴۶۰ پروژه کاهش یافته است و در همین مدت تعدادی از پروژه‌های عمرانی از جمله موزه شهر یاسوج، بیمارستان گچساران و چندین و چند پروژه دیگر به بهره‌برداری رسیده تا آمار پروژه‌های نیمه تمام اندکی کاهش یابد اما باز هم ۱۴۶۰ پروژه آمار بالایی است.

طبق گفته مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استان برای به نتیجه رسیدین این تعداد پروژه به اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و با این وضع اعتباری معلوم است پروژه‌ها به این زودی تکمیل نمی‌شوند.

 مسن‌ترین پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه است و  محور پاتاوه_ دهدشت با ۲۸ سال سن مسن‌ترین پروژه در این استان است. پروژه‌ای که مسئولان استان امیدوارند شهریور امسال به بهره‌برداری برسد.

سرنوشت برخی پروژه‌ها هم مثل مجتمع فرهنگی هنری یاسوج که از  آن به عنوان بزرگترین مجتمع در جنوب کشور یاد می‌شود در هاله‌ای از ابهام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز به دنبال سرمایه‌گذار است و پروژه از این دولت به آن دولت دست به دست می‌شود.

اما سوالی که پیش می‌آید اینکه چه چیزی باعث طولانی شدن روند احداث پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟ علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کوهستانی و صعب‌العبور بودن استان را یکی از علل طولانی شدن روند احداث پروژه‌های عمرانی در حوزه راهسازی دانست و عنوان کرد: ساخت یک کیلومتر راه در سطح استان ۵ برابر سایر استان‌ها است و نیازمند صرف هزینه‌های زیادی است.

سید انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دلیل طولانی شدن پروژه‌ها را علاوه بر  کوهستانی بودن، مشکلات و معارضات اجتماعی دانست معضلی که به وفور شاهد آن هستیم.

وی تورم و افزایش قیمت را از دیگر عوامل طولانی شدن پروژه‌ها دانست و افزود: کمبود مصالح ساختمانی از جمله سیمان روند احداث پروژه‌ها را طولانی کرده است.این روزها می‌بینیم که سیمان برخی پروژه‌های عمرانی به سختی تامین می‌شود.

سهمگین با بیان اینکه در استان از نیروی کار ماهر برخوردار نیستیم خاطرنشان کرد: ضعف پیمانکاران و ضعف در مطالبات از دیگر عوامل طولانی شدن پرونده‌ها در استان است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری