کد خبر : 4450
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۹

کهگیلویه بر مدار توسعه/طرح بزرگ پتروشیمی کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار کهگیلویه از کلنگ‌زنی مجتمع پتروشمیی در دشت مازه از توابع شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این طرح به توسعه کهگیلویه کمک می‌کند.

دارا کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از کلنگ‌زنی یک طرح عظیم به مناسبت هفته دولت در شهرستان خبر داد.

فرماندار کهگیلویه گفت: با تلاش و رایزنی‌های گسترده استاندار، نماینده مردم در مجلس ، معاونت اقتصادی استانداری و مسؤولان شهرستان یک مجتمع بزرگ پتروشیمی در دشت مازه کلنگ‌زنی خواهد شد.

کرییم‌نژاد افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری افزون بر ١٢ هــزار میلیارد تومان  با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و وزارت نفت و صنعت ومعدن و تجارت فراهم آمده است.

فرماندار کهگیلویه آغاز علمیات این طرح را نوید بخش توسعه شهرستان خواند و گفت: اجرای این مجتمع می‌تواند هاب و موتور توسعه و تحول و اشتغال منطقه باشد و برای کشور به تولید محصولاتی ارزشمند و حیاتی  بپردازد.

کریمی‌نژاد گفت: عملیات احداث طرح میلیاردی پتروشیمی تا هشتم شهریور ماه با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستان آغاز خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت این فرصت سرمایه گذاری اقتصادی در شهرستان تصریح کرد: محروم بودن منطقه و ضرورت توسعه متوازن و نیز وجود جاده اصفهان -دهدشت  و نزدیکی به بنادر جنوبی برای صادرات راه‌اندازی چنین طرحی را ایجاب می‌کند.

کریمی‌نژاد تقاضای رو به رشد در کشور و جلوگیری از خروج ارز را از دیگر موارد مهم برشمرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای 800 نفر و بیش از 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از ثمرات اجرای طرح خواهد بود.

وی به ویژگی‌های دیگر طرح پرداخت و گفت:دی‌متیل اتر ( Dimethyl ether) ساده ­ترین اتر آلیفاتیک با فرمول شیمیایی CH3OCH3 می‌­باشد. از دی­ متیل­ اتر می‌­توان به­ عنوان پیشران در آئروسل­‌ها، پیش ماده در سنتز ترکیبات آلی دیگر مانند دی­ متیل­ سولفات، متیل استات و اولفین­های سبک، سوخت تمیز برای موتورهای تراکمی- احتراقی و توربین ­های گازی­، منبع هیدروژن برای کاربرد در پیل‌های سوختی و همچنین به­ عنوان حامل هیدروژن استفاده کرد.

این مسؤول اضافه کرد: مصرف دی­ متیل­ اتر در دنیا رو به افزایش بوده و به­ عنوان یک ماده واسطه مهم در ساخت بسیاری از مواد از جمله مواد پتروشیمی، سوخت و…کابرد دارد.
 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری