کد خبر : 4592
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

حال ناخوش قند یاسوج/از سرقت کارخانه تا واقعیتی در یک نامه

رئیس دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته ای نیست که پیگیر وضعیت کارخانه قند یاسوج نباشیم به بانک‌ برای پیگیری و به سرانجام رساندن کار نامه نوشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج سالهاست پیگیر وضعیت کارخانه قند یاسوج هستند، کارخانه‌ای که مادر و نماد صنعت استان است.

این واحد تولیدی مسیر پر فراز و نشیبی را تا امروز پشت سر گذاشته و اکنون پس از آزادی تقریباً به پیکر بی جانی تبدیل شده که برای زنده شدن نیاز به همت همه دارد.

کارخانه قند یاسوج که با مطالبه‌گری دانشجویان بسیجی، کارگران کارخانه و برخی رسانه‌ها و البته جدیت و پیگیری دستگاه قضایی آزاد شد نیاز به یک همت جدی و جهادی برای راه‌اندازی و از سرگیری تولید و اشتغال دارد.


آزادسازی کارخانه قند به دست آیت‌الله رئیسی

کارخانه‌ای که بنا به گفته کارگران، بسیاری از دستگاه‌ها و قطعات اصلی کابل‌های برق، ادوات و ماشین آلات آن به سرقت رفته و برای راه اندازی نیاز به زمان و هزینه فراوان دارد.

کارخانه قند یاسوج تقریباً وضعیت یک واحد تولیدی در منطقه‌ای جنگ‌زده را دارد که چیزی برای آن از ظاهر و باطن باقی نگذاشته‌اند اما در مقابل قلب‌های زیادی هنوز به عشق کارخانه قند می‌تپد و هر شهروند منصف و دلسوزی آرزوی راه‌اندازی مجدد آن را دارد.

در این بین بانک تجارت آزمونی سنگین در پیش خواهد داشت آزمونی که یک بار در آن نمره مردودی گرفت و اکنون باید با همت مضاعف جبران مافات کرد و بهترین تصمیم را در کم ترین و کوتاه ترین زمان ممکن برای این واحد تولیدی بگیرد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز که به عنوان جدی‌ترین خریدار این واحد از رونق افتاده مطرح است باید بر اساس وظیفه ذاتی خود که تاکنون به خوبی آن را در کشور و در مناطق محروم انجام داده در اینجا نیز دلسوزانه وارد گود شود و باقیات صالحاتی از خود بر جای گذارد.

یقیناً راه اندازی کارخانه قند توسط ستاد اجرایی برابر با همه اقدامات انجام شده این ستاد از گذشته تا حال در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و در دولت مردمی، این ستاد اجرایی است که با چنین کاری استارت رونق تولید را خواهد زد و افتخاری برای این مجموعه تا همیشه خواهد بود.

اما برخی شنیده‌ها حاکی از عزم نه چندان جدی بانک برای تعیین تکلیف این واحد تولیدی است.

در همین خصوص به سراغ دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا از اقدامات دستگاه قضایی برای رفع مشکل کارخانه قند و تعیین تکلیف آن بشنویم.

رئیس دستگاه قضایی استان می‌گوید کار به ظاهر در کارخانه قند تمام شده بود اما با برخی اقدامات از جمله مستقر کردن کارگران و برخی اقدامات دیگر تقریباً کار را تمام کردیم.

نگین تاجی با بیان اینکه برای مثال گاز مجموعه قطع بود و با پیگیری مشکل آن برطرف شد و سایر کارهای دیگر از، پی‌گیری خود و همکارانش برای به سرانجام رسیدن وضعیت کارخانه سخن به میان آورد و گفت: نامه‌ای خدمت آیت الله محسنی رئیس دستگاه قضا نوشتیم و همچنین با مسئولان بانک تجارت و ستاد اجرایی نشست‌هایی برگزار کردیم.

 

رئیس دستگاه قضایی استان گفت: هفته ای نیست که پیگیر وضعیت کارخانه قند یاسوج نباشیم به بانک‌ برای پیگیری و به سرانجام رساندن کار نامه نوشتیم.

نگین تاجی در این گفت‌وگو به نکته‌ای مهم اشاره کرد که حاکی از نارضایتی در روند کار بود و اظهار کرد: در نامه‌ای که به آیت‌الله اژه‌ای نوشتیم تاکید کردیم که از نظر ما جدیت آنچنانی برای رفع مشکل کارخانه دیده نمی شود.

به گزارش فارس؛ کارخانه قند با مطالبه گری اقشار مختلف و پیگیری دستگاه قضایی و با صرف زمان و هزینه زیاد آزاد شد و در صورت ادامه روند رکود در آن موجب ناامیدی و سرایت آن به سایر حوزه‌های تولید در استان خواهد شد و عملاً خلاف برنامه‌های دولت مردمی برای احیای رونق تولید خواهد بود.

انتهای پیام/ر


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری