کد خبر : 4795
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۵

نامه تشکل‌های بسیجی به دکتر وحیدی/۷ خصیصه استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد

جمعی از مسئولان و اعضای حوزه‌های بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای به وزیر کشور نکاتی را در خصوص انتخاب استاندار این استان مرقوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ جمعی از مسئولان و اعضای حوزه‌های بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای به وزیر کشور نکاتی ار در خصوص انتخاب استاندار این استان مرقوم کردند.

در این نامه آمده است: إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا&#۶۴۸۳۱;۵۸&#۶۴۸۳۰; سوره نساء*

*خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می‌دهد! خداوند، شنوا و بیناست.*

وزیر محترم کشور ؛ جناب آقای دکتر وحیدی، سلام علیکم

همان‌گونه که مستحضر هستید، حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است و مطمئن ‌ترین راه حفظ و رشد نظام، در گرو مردم‌داری و تقویت سرمایه اجتماعی (اعتماد و مشارکت مردمی) است و افزایش سرمایه اجتماعی، وابسته به ارتقاء سرمایه های معنوی (اعتقاد به ارزش‌های الهی)، سرمایه انسانی (نخبگان)، و سرمایه های مادی (منابع خدادادی زیرزمینی و روزمینی، و…) است. از این‌رو، ضرورت دارد به عنوان مدیر جمهوری اسلامی، به اثرگذاری ها و اثرپذیری ها، و داد و دهش‌های این سرمایه ها توجه جدی صورت گیرد.

با این اوصاف، این پرسش گوشه ذهن مردم استان ما خلجان می‌کند که چرا این استان با وجود دارا بودن سرمایه های مادی، معنوی، انسانی و اجتماعی سرشار اما به لحاظ شاخص های پیشرفت عقب‌مانده و محروم است؟.

ارتکاز عمومی به این پرسش، آن است که ضعف مدیریت و نهادهای کم‌جان و بی‌رمق عاملی تعیین کننده در این واپس‌ ماندگی است. 

بنابراین ما دانشجویان بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد بر آن شدیم که از سرِ صدق و صفای انقلابی، دلسوزانه پاره ای از نکاتِ جدی در باب انتخاب مدیر اول استان (یعنی استاندار) را از باب النصیحت لائمه المسلمین با شما در میان نهیم؛ 

۱. ملاک انتخاب و انتصاب، بدون رودربایستی با *شایسته گزینی* باشد. و شایسته بودن متوقف بر سه شرط دانایی، توانایی، و اراده جدی است. 

۲. بنظر می رسد از بین شایستگان، *افراد بومی* با توجه به شناخت ظرفیت ها و ظرافت های استان، قدرت نقش‌آفرینی بیشتری خواهند داشت. 

۳. اشخاص *جوان* بخاطر روحیه تحول‌خواهانه و پرهیز از محافظه‌کاری های غیرضرور، مناسب تر هستند. 

۴. معرفی چهره های *جدید* برای درهم شکستن حلقه های بسته و خسته مدیریتی و روان کردن گردش نخبگان، موجب توازن و تعادل بین نیروهای اثرگذار در سطح استان می شود.

۵. *مردمی* بودن جز شعارهای اصلی این دولت بوده است که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به آن انگشت تاکید نهادند. می توان ادعا کرد که سنجه مردمی بودن یک مسئول، به *دسترس‌پذیری* ایشان وابسته است. و مراد از مردمی بودن، همه مردم است بدون لحاظ امتیازات طبقاتی و گروهی…

۶.  آنچه از ذائقه اسلامی برداشت می شود این است که باید دنبال *افرادِ  توانمندِ مسئولیت گریز* بود نه افرادِ جاه‌طلب و تشنه پست و مقام، که در طیِ این ایام بجای احقاق حق مردم دنبالِ خودنمایی و جلب نظر دولت به هر قیمت بوده اند. 

۷. *فسادستیز بودن* کارگزاران بیش و پیش از همه متکی به این نکته است که ایشان خود را مدیون و مرهون کانون های ثروت و قدرت ندانند. فردِ وامدار در زمان مسئولیت، دنبال ادای دِین خود به گروه های ذی‌نفوذ و ذی‌نفع خواهد بود و هیچ‌گاه نمی تواند با فساد به عنوان امری فراجناحی بستیزد. 

پُر واضح است که می توان ویژگی های مطلوب دیگری به لیست بالا افزود، اما نگارندگان در تکیه و تاکید کردن بر این ویژگی ها به عنوان ملاک های انضمامی برای برون رفت از این معرکة الآراء شکل گرفته عطف‌نظر داشته اند، امید است که توانسته باشیم بر اساس خطبه ۳۴ نهج‌البلاغه، در بیان حقوق متقابل مردم و مسئولان، قسمتی از تکلیف خود را ادا کرده باشیم. (در آشکار و نهان خیرخواهى را (در حقّ من) به جا آورید؛ وَ النَّصِیحَةُ فِی الْمَشْهَدِ وَ الْمَغِیبِ)
توفیقات روزافزون شما و مجموعه دولت را از حضرت باری‌تعالی مسئلت می نماییم.

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری