کد خبر : 4810
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۷

انتقاد امام جمعه باشت از توزیع نادرست آب/به پرونده‌های سرقت آب رسیدگی شود

امام جمعه باشت از نحوه توزیع نادرست آب در روستاها و شهر باشت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام امید گنجه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت به مشکلات آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: مشکل آب آشامیدنی در این شهرستان از مشکلات بزرگی است که باید توجه ویژه به آن شود.

وی گفت: وجوه مختلفی در این زمینه وجود دارد و فقط بحث تامین آب نیست آب یک روستا تأمین شده اما به دلیل اشکالات در انشعابات غیر مجاز جوابگوی سایر مردم نیست.

امام جمعه شهرستان باشت گفت: به همراه فرمانده سپاه به یکی از روستاهای اطراف شهرستان رفتیم متاسفانه برخی از منازل سه یا چند انشعاب غیرمجاز داشته و می‌شنویم که باغات خود را به وسیله آب آشامیدنی مردم آبیاری می‌کنند که عقلا و شرعا و عرفا مجاز نیست.

گنجه افزود: وقتی در سیستم توزیع آب چنین مشکلی وجود داشته باشد انتظار است که دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی به قانون عمل کرده و به پرونده‌های این چنینی رسیدگی کنند.

وی گفت: سوال من این است که آخرین جلسه شورای حفاظت منابع آب چه موقع برگزار شده و مسئولان توضیح دهند که چند پرونده انشعاب غیرمجاز به دادگاه ارجاع دادند وقتی می‌پرسیم می گویند فقط یک یا دو پرونده بوده است و به همین دلیل است که شاهد اتفاق های خوبی در توزیع آب در سطح شهر و روستا نیستیم.

گنجه ادامه داد: نشستی با مدیرعامل آب و فاضلاب استان داشتیم به آنها گفتم که نسبت به توزیع و همچنین انشعابات غیرمجاز توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: یک منبع آب در شمال غربی شهرستان بوده که مشکل برق دارد و اگر این مشکل برطرف شد بخشی از مشکل مردم در زمینه آب آشامیدنی برطرف خواهد شد.

امام جمعه باشت گفت: لذا از مسئولان مطالبه جدی دارم که نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشند آن گونه که پیش بینی شده تا چندین ماه بارندگی نخواهیم داشت و تا اواسط آبان شاید بارندگی نباشد لذا همه از مسئولین تا مردم گرفته باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی در ادامه به برخی مناسبت‌های دیگر اشاره کرد و گفت: صحنه غرورآفرین کشتی سوخت رسان ایران و رسیدن به کشور لبنان شاید در دید اول مطلب عادی باشد و یک رابطه اقتصادی معمولی اما این یک مراوده متفاوت اقتصادی است چرا که ایران تحریم ها را می‌شکند.

گنجه به دلیل چنین قدرت نمایی از سوی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این میوه شخم‌زدن عین الاسد بود امروز میوه آن حرکت بزرگ را با چشم خود می‌بینیم دنیا هنوز به این حد نرسیده که زبان قانون را بفهمد بلکه باید با گفتمان زور با بعضی ها صحبت کرد.

امام جمعه باشت در ادامه گفت: امروز میوه‌های آن کار بزرگ را با چشم می‌بینیم و جمهوری اسلامی در سایه قدرت نمایی توانسته حرف اول را در منطقه بزند.

وی همچنین به روز شعر و ادب فارسی و یاد و خاطره استاد شهریار اشاره کرد و گفت: استاد شهریار را با شعرهای حماسی از جمله علی ای همای رحمت می‌شناسیم.

گنجه در ادامه با اشاره به برگشت اعتماد و امید با روی کار آمدن دولت جدید تصریح کرد: اعتماد به دولت باید برگردد که یکی از اقدامات کارهای زود بازده است و از مصادیق آن می توان به بحث واردات واکسن اشاره کرد.

وی به برخی شایعات در خصوص واکسن و عوارض آینده آن اشاره کرد و گفت: حرف‌ها و شایعاتی در خصوص واکسن می‌زنند این حرف کسانی است که سود آن‌ها در چنین حرف هایی است و مردم نباید به چنین موضوعاتی توجه کنند.

گنجه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و خواهان برگزاری برنامه‌های در خور شأن این هفته شد.

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری