کد خبر : 4824
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۵:۴۰

فرهنگ دفاع مقدس کشور را بیمه می‌کند

امام جمعه موقت دهدشت گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس ضامن بقا و آسایش اجتماعی خواهد بود و ما را در برابر تهاجمات غرب بیمه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: یک بنده خوب مطیع مولای خود خواهد بود اگر بنده خوبی شدی می فهمی که خدا حکیم، عالم و عادل است و اگر برای ما مصیبتی بوجود آید دارای حکمتی است.

امام جمعه موقت دهدشت گفت: باید بدانی مولای تو هم نظر دارد هم رضایت.یک عبد باید بداند از خود چیزی ندارد هر چه دارد از خداست.

وی بیان داشت: برپا داشتن تقوای الهی باعث نجات انسان از گرفتاری و گرداب هلاکت است.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید براینکه  فعل و قول امام و ولی فقیه برای همه ما حجت است، افزود: برای مقابله با بیماری کرونا باید تمام جوانب را رعایت کرد همانگونه که رهبری خود را ملزم به رعایت کرده است.

وی تصریح کرد: حفظ سلامت خود و مراقبت از سلامت دیگران در برابر بیماری‌هایی که خطر جانی و یا ضرر شدیدی داشته باشد واجب شرعی است و اگر کسی بر اثر بی احتیاطی ما بیمار شود و آن شخص  فوت کند در مرگ او مقصر است.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: هدف دشمن در جنگ تحمیلی از بین بردن نظام اسلامی بود و صدام تنها ابزار در دست آمریکا به برای تحقق این هدف بود که با رشادت‌های مردم به فضل الهی تحقق نیافت.

وی با اشاره به اینکه  اگر کسی به خانه شما و سرزمین شما حمله کرد و در برابر این تهاجم دفاع نکردید، مقصر هستید، افزود:: کسانی که مسیر جنگ تحمیلی قدم برداشتند فرهنگ دفاع را فهمیده و آن اسلام ناب بوده است.

تقوی با اشاره به اسلام بدلی و امریکایی که به وجود آورنده داعش، القاعده  و طالبان بود، گفت: دشمن فهمید اگر اسلام ناب در جوامع رشد کند جایی برای  آنها نخواهد بود و  از این  رو فتنه‌ها را در مقابل اسلام ناب  بوجود آوردند.

وی در ادامه افزود: باید پیشکسوتان جهاد تجربیاتشان را به نسل جوان منتقل کنند تا روحیه ایثار و شهادت در بین آنها برای دفاع از وطن تقویت شود.

خطیب موقت نماز جمعه دهدشت تصریح کرد: مسئله انتقال فرهنگ دفاع مقدس و آشناسازی نسل جوان با قهرمانان ملی و انقلابی و گرایش جوانان به این فرهنگ، ضامن بقا و آسایش اجتماعی خواهد بود و ما را در برابر تهاجمات غرب بیمه می‌کند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری