کد خبر : 4837
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۶

نشست رئیس اتاق تعاون ایران و قاضی القضات کهگیلویه و بویراحمد/تاکید بر کاهش هزینه‌های داوری

نشست مشترک رئیس اتاق تعاون ایران با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف طرح و بررسی چالش های داوری اتاق تعاون استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست مشترک رئیس اتاق تعاون ایران با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف طرح و بررسی چالش های داوری اتاق تعاون استان برگزار شد.

بر  همین اساس نشست مشترک دکتر بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون با دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور دکتر محمدمهدی صالحی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و امین اله محمدی رئیس اتاق تعاون استان در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

در این نشست، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، گزارش مبسوطی از روند داوری ها، پرونده های داوری، نحوه ارجاع، بحث صلاحیت پرونده ها و داوران ارائه و کاهش هزینه های داوری و تسریع در رسیدگی ها را در مرکز داوری اتاق تعاون استان پیشنهاد داد.

وی بیان داشت: هدف از مباحثی مثل داوری و میانجیگری دادرسی ارزان می باشد بنابراین می طلبد با اصلاح قوانین و مقررات زمینه این امر مهم محقق شود.

 

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد و نبود زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده این استان اظهار داشت: با کمک بخش تعاون، می توان زمینه اشتغال را در این استان فراهم کرد.

وی ضمن تاکید بر کاهش هزینه های داوری در مناطق و استان های محروم گفت: تسریع در امر داوری و تعامل بین مراکز داوری استان ها و دستگاه های ذی ربط می تواند از اطاله دادرسی جلوگیری و موجب تسهیل فضای کسب و کار گردد.

این مسئول خاطرنشان کرد که به رئیس اتاق تعاون استان در راستای قانون با اصلاح قوانین و مقررات اختیار خواهیم داد نسبت به کاهش هزینه ها اقدام کنند و در آینده نزدیک با حضور دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران در استان راجع به راه اندازی سامانه الکترونیک داوری تعاون اقدام خواهد شد.

به گفته رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد، به زودی تفاهم نامه ای که پیش از این با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان منعقد شده بود با موافقت رئیس اتاق تعاون ایران و رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران با بررسی شرایط و عندالزوم اصلاح برخی نقد ان تمدید خواهد شد.

همچنین معاون منابع انسانی دادگستری استان در خصوص آموزش داوران در مباحث تخصصی حقوقی و مرتبط اعلام آمادگی کرد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری