کد خبر : 4958
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

حتی یک دقیقه وقت در حضور رئیس‌جمهور به موذنین جامعه ندادند

برخی تشکل‌های دانشجویی نسبت به کم لطفی‌های صورت گرفته در سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای گلایه خود را از مسئولان استانی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برخی تشکل‌های دانشجویی نسبت به کم لطفی‌های صورت گرفته در سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای گلایه خود را از مسئولان استانی اعلام کردند.

«جنبش دانشجوئی در کشور ما در تاریخ ثبت شده و شناخته شده ی خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به شدت عدالت خواه بوده است.» امام خامنه ای (مدظله العالی)

روز جمعه نهم مهر ماه، ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر رئیسی در حالی وارد استان کهگیلویه و بویر احمد شدند که برای استقبال از ایشان و صحبت و هم اندیشی، از تشکل های دانشجویی استان دعوت نشد اما بانیان این جلسه مزوّرانه افرادی را با عنوان نماینده دانشجویان تریبون دادند که اساساً نماینده دانشجویان نبودند. 

مایه تأسف فراوان است که اعلام کنیم هنوز یک هفته از سخنرانی رهبر انقلاب مبنی بر رسالت نسل جوان و دانشجویان در جهاد تبیین نگذشته است که این چنین در سفر استانی رئیس جمهور محترم به دلیل بی لیاقتی و بی کفایتی عوامل مربوطه، اساساً توجهی به تشکل های دانشجویی نمی شود. 

 بدخواهان استقلال جنبشِ دانشجویی دو دسته اند عده ای که با مستمسک قرار دادن شعارهایی چون آزاد بودن دانشجو و فضای باز سیاسی و مفاهیمی مشابه بدون داشتن حتی ذره ای اعتقاد قلبی به آن، در پی ایجاد بسیج اجتماعی طرفداران خود در جامعه دانشگاهی هستند. 
و دسته دوم که با درک غلط از ویژگی ها و شرایط حاکم بر محیط دانشجویی در راستای ایجاد محدودیت خود ساخته علیه این جنبش پاک بوده و مع الاسف این تصمیمات را به نظام منتسب می نمایند. طبیعی است که شناور شدن جنبش دانشجویی در بین این دو دسته ره به ناکجاآباد خواهد برد.

 بر طبق تلقی عوامل برگزاری این برنامه که متاثر از نگاه غلط به جنبش دانشجویی بوده است، گویا حتی در محل دانشگاه دولتی یاسوج، تشکل های دانشجویی مَحرم نیستند! 

عیار مسئولین جدید را باید در همین جلسات باالعینه ملاحظه کرد وسنجید؛ تنگ‌نظری، سطحی‌اندیشی، محافظه کاری ایشان بگونه ای است که حتّی تاب و توان شنیدن حرف تشکل های همسو و موافق را نیز ندارند. 

احتمالاً حضور  نورچشمی های منتسب به این یا آن مقام مسئول، اجازه حضور و بیان مطالب جوانانی که در تشکل های دانشجویی فعالیت می کنند را نداده است. اما خیرخواهانِ صدیق مسیر انقلاب اسلامی بهتر می دانند که به وقت مشکلات، این فرصت‌طلبان و آقازاده‌ها نیستند که پای کار ارزش های دینی اند، بلکه به برکت وجود و همت همین جوانان است که نظام اسلامی از گردنه های مصائب عبور کرده و می کند. چگونه است که این چنین ناجوانمردانه عده ای انحصارطلب و کوته‌نگر، مانع از ارائه مطالب تشکل های دانشجویی می شود؟! 
با کمال تأسف، دانشجویانی که موذنین جامعه خوانده می شدند امروز حتی دقایقی اندک هم، فرصت برای هم صحبت شدن با مسئول اجرایی اول کشور را نداشتند.

برای اطلاع و اتمام حجت با دغدغه مندان بیان می کنیم که افراد جاه‌طلب، تنها انقلاب را نردبانی برای بالا رفتن می دانند، و آنگاه که به بامِ قدرت و ثروت رسیدند، به نردبان پشت پا می زنند. از این افراد بجد پرهیز کنید!
و همچنین دلسوزانِ انقلاب را انذار می دهیم که از این به بعد باید بیش از پیش مراقب نفوذ چهره های ظاهراً انقلابی اما باطناً غیرانقلابی بود؛ ایشان تنها منافع زودگذر مادی خود را می بینند و توجهی به آبروی انقلاب اسلامی ندارند.

ما تشکل های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن اینکه با آغوش باز آماده همکاری با دولت محترم در جهت اهداف انقلابی هستیم، در عین حال، این نحوه مدیریت فشل و ناکارآمد را که اعتنایی به تشکل های دانشجویی ندارد، بشدت محکوم می کنیم. و از  عوامل ذیربط مطالبه می کنیم که با پیگیری این مهم، مترصد شوند که این افراد کج‌اندیش و بداندیش چه کسانی بوده که نمی توانند یک جلسه تشریفاتی را بدور از حاشیه مدیریت کنند؟! این افراد از هر گروهی و با هر شناسنامه ای، یقیناً نمی توانند مدیریت در سطح استان را رقم بزنند…

 بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.