کد خبر : 5838
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

ضرب‌العجل دادستان کهگیلویه به شورای شهردهدشت؛ یک هفته فرصت دارید شهردار انتخاب کنید

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: اعضای شورای شهر دهدشت موظفند ظرف یک هفته آینده شهردار را انتخاب و مردم را از بلاتکلیفی نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سعید کریمی‌زاد امروز در نشست توجیهی اعضای شوراهای سلامی شهر دهدشت و سوق اظهار داشت: اعضای شورای شهر دهدشت یک هفته فرصت دارند شهردار را انتخاب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه با بیان اینکه امورات شهری با انتخاب سرپرست پیش نمی‌رود، گفت: سرپرست شهرداری بلاتکلیف است کارگران شهرداری حقوق نگرفتند، طرح‌های عمرانی معطل مانده و شهروندان در انتظار تعیین تکلیف شهردار هستند.

وی با تعیین ضرب العجل برای تعیین شهردار اضافه کرد: برای پیگیری حقوق عامه مردم سکوت نمی‌کنم و وارد عمل می‌شوم.

کریمی‌زاد با بیان اینکه برای شکل‌گیری هر مصوبه وقت و هزینه بیت‌المال صرف می‌شود اعضای شورای شهر را مکلف به پیگیری مصوبات کرد و افزود: اگر مصوبه‌ای اجرایی نمی‌شود شهردار را استیضاح و دلایلی عملی نشدن را جویا شوند.

مدعی العموم کهگیلویه تصریح کرد: بر اساس قانون اعضای شورای شهر مکلفند هر ۶ماه یکبار درآمد و هزینه شهرداری را بررسی و تایید یا رد کنند، پیگیری خدمات زیربنایی شهر و نظارت بر پرونده‌های شهرداری از دیگر وظایف محوله است.

این مسؤول اجرایی نشدن طرح بازآفرینی شهری دهدشت را یادآور شد و با اشاره به اینکه این طرح در شهرهای باشت و گچساران به خوبی اجرا و زمینه درآمد پایدار برای شهرداری فراهم کرد، افزود: بازآفرینی دهدشت پیش‌بینی شد پیمانکار هم مشخص بود اما چرا اجرا نشد؟ سهل‌انگاری و موانع از کجاست؟ باید هر چه زودتر موانع طرح بازآفرینی بررسی و رفع و پیمانکار خلع ید شود.

وی آبگرفتگی مرکز شهر را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: طرح اصلاح پیش بینی و مصوب و پیمانکار هم انتخاب شد، اما اجرایی نشده است.

دادستان کهگیلویه وضعیت نظافت شهر و مبلمان شهری را افتضاح خواند و افزود: مردم به دادستان مراجعه و تماس می‌گیرند از وضع نظافت شهر انتقاد دارند.

وی از اعضای شورای شهر خواست در انتخاب شهردار توانمندی برای رسیدگی به شهر را ملاک قرار دهند و بهترین گزینه‌ای که از عهده مشکلات بر می‌آید را برگزینند.

کریمی‌زاد با بیان اینکه عدم وصول مطالبات از ادارات قابل توجیه نیست، ادامه داد: اگر ادارات در پرداخت بدهی به شهرداری تعامل ندارند چرا سکوت می‌کنید چرا از ظرفیت دستگاه قضا استفاده نمی‌شود.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری