کد خبر : 6047
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

مطالبه مردم سبب موج‌سواری دشمنان نشود/دستگاه قضا پیگیر حقوق مردم از سد تنگ سرخ !

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت:مردم ولایت مدار و انقلابی باید آگاه باشند که مطالبات به حق آنها، با موج سواری دشمنان قسم خورده این مرز و بوم همراه نشود و به شکاف قومیتی یا ورود هزینه بر نظام و مردم تبدیل نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران پیرامون تنش آبی ایجاد شده و برخی تحرکات گفت:  مردم ولایت مدار و انقلابی آگاه باشند که مطالبات به حق آنها، با موج‌سواری دشمنان قسم خورده این مرز و بوم همراه نشود و منجر به شکاف قومیتی نشود.

حسنی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از سه استان پر آب کشور و از بزرگترین سرچشمه‌های کارون است، وضعیت آبی کشور را ناشی از سوء مدیریت و عدم آینده نگری مدیریت کلان در ادوار گذشته عنوان کرد و افزود: وضعیت آبی کشور ما از بسیاری از کشورها منطقه بهتر است و  وضعیت آبی استان بهتر از این می‌تواند مدیریت شود. لازم بود در سنوات گذشته برای تامین آب مناطق کویری اقدامات اساسی  با کمترین آثار زیست محیطی انجام می‌شد.

 وی افزود: با توجه به اینکه هم از شمال و هم از جنوب به دریا راه داریم باید با شیرین کردن آب دریا و انتقال آن، در سال‌های قبل به جای انتخاب راحت ترین راه حل به این شیوه، کمبود آبی جبران می‌شد.

معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این وضعیت یک شبه به وجود نیامده که بتوان  آن را با تحصن به حالت قبل بازگرداند،مردم صبور باشند و مسئولان هم باید مشکل را نه به صورت مقطعی ،بلکه به صورت بلند مدت حل کنند.

 معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل در خصوص سد تنگ سرخ که در حد فاصل استان کهگیلویه و بویر احمد و استان فارس در دست احداث است، گفت: قطعا پروژه‌ای به این بزرگی باید با کار کارشناسی و با کمترین آثار زیست محیطی اجرا شود، این طرح باید همه مجوز‌های لازم را از نهادهای ذی صلاح دریافت کند و پس از دریافت مجوز  سهم حق آبه استان از این سد محفوظ بماند.

وی بیان کرد: مردم نباید منطقه‌ای و جزئی به این پروژه نگاه کنند بلکه با دید ملی به این پروژه ها نگاه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و اینجانب با حساسیت موضوع حقوق مردم از در سد تنگ سرخ را دنبال می کنیم و البته مسوولین استان با نظارت و مدیریت  اجازه تضییع حقوق مردم در این زمینه را نخواهند داد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری