کد خبر : 6095
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۵۵

بیانیه شورای ائتلاف کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۲ آذر

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای آورده است: در شرایط فعلی مطالبه مردم تغییر وضع موجود و تعیین مدیران انقلابی برای حل مسائل و مشکلات انباشت شده از گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای آورده است: وَ نُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثینَ
ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!

 ۱۲ آذرماه ، در تاریخ انقلاب یادآور تایید ملت بر آرمان هایی است که در قالب قانون اساسی تجلی نمود. هرچند که در بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ تلاش مستمر ایرانیان در گسست از وابستگی به ثمر نشست اما این پایان کار نبود انقلاب آغاز قرار گرفتن ملت در مسیری بود که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تمدن نوین اسلامی و آماده نمودن زمینه ظهور خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه ) ختم خواهد شد.

این انقلاب در مسیر خود مراحلی را باید طی نماید تا به رشد و بلوغ رسد . مقام معظم رهبری مراحل رشد انقلاب را در پنج سطح مشخص نمودند که عبارتند از انقلاب اسلامی ، تشکیل نظام اسلامی ، تشکیل دولت اسلامی ، تشکیل کشور اسلامی و در پایان تشکیل دنیای اسلامی که از آن به تمدن نوین اسلامی نیز تعبیر نموده اند.

قانون اساسی یعنی ابزار شکل دهی به نظام اسلامی ، آغازگر مرحله دوم انقلاب بود که با تأیید اکثریت قاطع ملت به مطالبه‌ای ملی تبدیل شد.

رهبری معظم انقلاب در تاریخ دوازده آذرماه ۱۳۷۹ به وضوح به تشریح ویژگی‌های دولت اسلامی پرداختند.
وضعیت کنونی ایران اسلامی در مرحله دولت سازی اسلامی است. دولت اسلامی به تعبیر معظم له حدی فراتر از هیئت وزراست.

منظور از دولت اسلامی در بیان مقام معظم رهبری در برگیرنده همه کارگزاران نظام است که باید مشی و منشی اسلامی داشته باشند.

تعریف مقام معظم رهبری از دولت اسلامی تدوین گر این مهم است. [دولت اسلامی دولتی است که در آن رشوه نباشد ، فساد اداری نباشد ، کم کاری نباشد ، بی اعتنایی به مردم نباشد ، میل به اشرافی‌گری نباشد ، حیف و میل بیت المال نباشد.]

و در مجموع تنظیم‌کننده روابط دولت-ملت قوانین و ارزش‌های اسلامی باشد که شرح کامل آن را در بیانات امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه پیش رو داریم.

در دولت اسلامی اصل و گام نخست در تربیت و بکارگیری دولتمردان اسلامی است دولتمردی اسلامی است که رفتارش بر اساس ارزش های اسلامی شکل گرفته باشد.

همانگونه که اشاره شد مقام معظم رهبری شرایط کنونی کشور را در مرحله دولت‌سازی معرفی می‌نمایند و در این مرحله اساس کار جهت حرکت به سوی هدف نهایی ابزاری است که در بیانیه گام دوم انقلاب از آن تعبیر به نیروی مومن انقلابی شده است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ۱۲ آذرماه یادگار میثاق ملت حول محور قانون اساسی جمهوری اسلامی، ورود کشور به مرحله دولت سازی را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و عموم ملت نستوه ایران اسلامی تبریک عرض نموده ، ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای مسئولان جمهوری اسلامی خواهان :
۱_ تبیین چرایی عدم تحقق مرحله سوم نهضت اسلامی یعنی تشکیل دولت اسلامی پس از بیست و یک سال از اعلان رسمی ورود به این مرحله در سخنرانی مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۲/۹/۷۹ طی دیداری با کارگزاران نظام است .

۲_ چرایی نارسایی و ناکارآمدی نظام رسمی تعلیم و تربیت برای تربیت دولتمردان تراز انقلاب اسلامی 

۳_ کوتاه نمودن دست جریان نفوذ که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در بدنه دولت رسوخ نموده و با کارشکنی ، ناراضی تراشی ، کم کاری و مانع تراشی های گوناگون سد راه تحقق دولت اسلامی بوده‌اند.
۴_ مشخص نمودن علت عدم رعایت اصل تفکیک قوای مورد تأکید در میثاق ملی است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حساسیت مسئولان امر در تشکیل دولت اسلامی و دقت نمودن در گام نخست این مرحله مهم یعنی تربیت و به کارگیری دولتمردان اسلامی در راستای تحقق هدف رفیع انقلاب اسلامی را دارد. و بر این باور است که شرایط کنونی با حضور دولت و مجلس انقلابی ، بهترین فرصت برای تشکیل دولت اسلامی است و اگر موانع سد راه برطرف نشود و چونان گذشته گرفتار روزمره گی و بی توجه به فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری گردد نباید انتظار ورود به مراحل بالاتر این فرایند را داشته باشیم.

در این شرایط حساس که همدلی و همراهی عمومی برای حل معضلات کشور به یک مطالبه جدی مبدل گردیده است رصد و مطالبه از مسئولین بعنوان یک محور مهم مورد توجه و موجب پویایی در حرکت رو به رشد کشور است.

در شرایط فعلی مطالبه مردم تغییر وضع موجود و تعیین مدیران انقلابی برای حل مسائل و مشکلات انباشت شده از گذشته است.

راه رهایی از مشکلات با تکیه بر ظرفیت انسانی کارا ، توانمند و شایسته است. بنابراین اصل توجه به شایسته سالاری در تعیین مدیران و کارگزارن استانی و کشوری مورد تاکید است.

از آنجا که مداخله دیگر قوا در کار دولت و به ویژه دخالت نامناسب نمایندگان مجلس در تعیین مدیران بعنوان یکی از آسیب های جدی از دیرباز مطرح بوده است و دستگاه های اجرایی را از مدیریت نیروهای انسانی شایسته ، توانمند و نخبه محروم می نماید توجه به اصل تفکیک قوا و فرمایش مقام معظم رهبری در عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها را بعنوان یک مسئله مهم برای رهایی استان و کشور از وجود مدیران رانتی، طایفه ای و خانوادگی توصیه می نماید.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد
استان کهگیلویه و بویر احمد


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری