کد خبر : 11165
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

امیرعبداللهیان در بوسنی: اتهامات آمریکا و غرب علیه ایران در حوزه حقوق بشر بی‌اساس است / از شما دعوت می‌کنم‌ به ایران بیایید و وضعیت را از نزدیک ببینید / در ایران کسی در اثر شلیک نیروی امنیتی و انتظامی کشته نشده

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه در مورد اتهامات بی‌اساسی که آمریکا و تعداد معدود کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر به ایران وارد می‌کنند، گفت: بنده در این خصوص به همتای خودم توضیح دادم. در خصوص وقایع اخیر در ایران بخشی از آن مطالبات مسالمت آمیز مردم است و از شما دعوت می‌کنم‌ به ایران بیایید و وضعیت را از نزدیک ببینید. آنچه ما در ۸ هفته گذشته شاهد آن بودیم، ترور و برنامه‌ریزی علیه مردم ایران بود و در ایران کسی در اثر شلیک نیروی امنیتی و انتظامی کشته نشده است.

وزیرامورخارجه کشورمان گفت:جمهوری اسلامی ایران، حمایت‌های خود از منطقه و کشور بوسنی را ادامه می‌دهد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با بیسراتوکوویچ وزیر خارجه بوسنی و هرزگووین گفت: ما برگزاری انتخابات عمومی را که در بوسنی با موفقیت انجام شد، تبریک میگویم و امیدوار هستیم که در مسیر پیشرفت و همبستگی بوسنی گام‌های خوبی بردارد.
رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما منطقه بالکان و کشور بوسنی را دوست خود میدانیم و همچون گذشته حمایت‌های خود را از این منطقه و بوسنی ادامه خواهیم داد.
وزیر امورخارجه کشورمان ادامه داد: ما امروز توافق کردیم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فعال کرده و روابط را توسعه دهیم و همچنین خرسند هستیم که در دوران پساکرونا و در ۹ ماه گذشته تبادلات تجاری دو کشور ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است. بوسنی و هرزه‌گوین و جمهوری اسلامی ایران همواره روابط خوبی دارند و امکان توسعه روابط اقتصادی بسیار وجود دارد.
رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ما نگران تداوم جنگ در اوکراین هستیم، افزود: ما نگرانی خود را از تداوم جنگ در اوکراین ابراز می‌کنیم و همچنین مخالف ادامه جنگ در اوکراین و سایر نقاط هستیم. 
وی با بیان اینکه در مورد اتهامات بی‌اساسی که آمریکا و تعداد معدود کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر به ایران وارد می‌کنند، گفت: بنده در این خصوص به همتای خودم توضیح دادم.در خصوص وقایع اخیر در ایران بخشی از آن مطالبات مسالمت آمیز مردم است و از شما دعوت می‌کنم‌ به ایران بیایید و وضعیت را از نزدیک ببینید. آنچه ما در ۸ هفته گذشته شاهد آن بودیم، ترور و برنامه‌ریزی علیه مردم ایران بود و در ایران کسی در اثر شلیک نیروی امنیتی و انتظامی کشته نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری