کد خبر : 1123
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

دلالی و لابی‌گری‌ ۸ سال اخیر ورزش و فوتبال کشور را نابود کرد/آیت‌الله رئیسی بازنشسته‌ها را کنار بزند

کاپیتان تیم فوتبال شهرداری یاسوج گفت: انتظاری که از آیت‌الله رئیسی می‌رود اجرای قانون و کنار گذاشتن بازنشستگان و روی کار آوردن جوانان جویای نام در مصادر امور ورزش کشور است مشکل امروز ما پا گذاشتن روی قانون است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای ناب ورزشی در همه رشته‌ها از جمله فوتبال دارد که علی‌رغم بی‌توجهی مسئولان و عدم حمایت از ورزشکاران اما شاهد درخشش آن‌ها در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

از درخشش فوتبالیست‌ها و فوتسالی‌های بانوان استان گرفته که توانستند در مقاطعی خود را به فوتبال و فوتسال کشور تحمیل کنند تا بازیکنانی که از تیم فوتبال شهرداری یاسوج و نفت و گاز گچساران اکنون به تیم‌های بزرگ کشور پیوسته‌‌اند بازیکنانی مثل محمدرشید مظاهری و بابک مرادی و قائم اسلامی‌خواه که تنها به واسطه غیرت و کار و تلاش شبانه‌روزی خود به این درجه و جایگاه در فوتبال کشور رسیده‌‌اند.


روزهای خوب شهرداری یاسوج/تیمی که اکنون وجود خارجی ندارد!

اما در سال‌های اخیر شاهد افول رشته فوتبال در استان بودیم به نحوی که تیم فوتبال شهرداری یاسوج که مدعی حضور در لیگ برتر فوتبال بود اکنون وجود خارجی ندارد و تیم نفت و گاز گچساران هم که تا پشت دروازه‌های لیگ برتر رفته بود اکنون در بدترین وضعیت در لیگ دسته دوم فوتبال کشور دست و پا می‌زند.

به همین منظور به سراغ «صمد اکبری» یکی از معروف‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و کاپیتان تیم افسانه‌ای شهرداری یاسوج رفتیم تا اوضاع و احوال 8 سال اخیر فوتبال استان و کشور را از زیان او جویا شویم.

صمد اکبری در حاشیه نشست تعداد زیادی از ورزشکاران و مدیران ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد جهت راه‌اندازی کمیته ورزشی ستاد انتخاباتی شورای ائتلاف «آیت‌الله رئیسی» در کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روح جوانان در این هشت سال کشته شد امید به ورزش مرد و امید به زندگی را هم در کشور و هم در استان پایین آوردند.

همراهی دولت با بازنشستگان فدراسیون فوتبال  

کاپیتان تیم فوتبال شهرداری یاسوج گفت: در مسائل حرفه‌ای و موضوعات مربوط به فدراسیون وقتی بحث بازنشستگان پیش آمد و مجلس مصوب کرد متاسفانه دولت از فدراسیون حمایت کرد و تاج و دار و دسته بازنشسته‌اش مورد حمایت قرار گرفتند.

اکبری ادامه داد: در حالی که این افراد باید مطابق با قانون مجلس فدراسیون را ترک می‌کردند.

فوتبال ایران درمانده در برابر عراق و بحرین

کاپیتان سابق تیم فوتبال شهرداری یاسوج گفت: در فدراسیون کسانی بودند که فرزندان آنها دلالی می‌کردند و پول بالا می‌کشیدند و بدنه دولت نیز در مقابل کارهای خلاف قانون آن‌ها سکوت می‌کرد.

اکبری افزود: قاضی‌زاده‌هاشمی چندین بار از تریبون‌های مختلف مجلس و صدا و سیما فریاد زد که در مجلس قانون مصوب شده اما کسی در دولت زیر بار این موضوع نمی رفت و از فدراسیون فوتبال و بازنشسته‌ها حمایت کردند.

وی گفت: اکنون فوتبال ما باید هراس بازی با بحرین و عراق را داشته باشند در حالی که با تیم سوم خود باید به هر یک از این تیم ها ۵ گل می‌زدیم به خاطر این خرابکاری‌ها و لابی‌گری‌ها باید جوانان انگیزه خود را هم از دست بدهند.

اکبری در خصوص وضعیت ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: استان ما هم چنین وضعیتی مثل کشور دارد وقتی پول به ورزش استان تعلق نمی‌گیرد و با لابی پول به جاهای دیگر می‌رود و هر استانی و هر شخصی که لابی بیشتری داشته باشد پول بیشتری خواهد برد وضعیت ما نیز مانند بسیاری از نقاط کشور است.

روی آوردن بسیاری از ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی به دخانیات و مواد مخدر

وی افزود: استان ما در این هشت سال از بین رفت در حالی که جوانان شادابی داشتیم و در منطقه بکر و خوش آب و هوایی زندگی می کنیم و دولت می‌توانست روحیه و شادابی جوانان این استان را حفظ کنند.

اکبری با اظهار تاسف از وضعیت بد جوانان به واسطه آسیب‌های اجتماعی گفت: جوانان در این هشت سال به جای ورزش به دخانیات و اعتیاد روی آوردند جوانان ورزشکار ما اکنون در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

وی در خصوص حمایت مسئولان در این ۸ سال از فوتبال استان گفت: مشکل ما این است که مدیران وقتی برای حمایت پای کار می‌آیند باید فرزندان خودشان به تیم‌ها منتقل شوند و با آنها قرارداد بسته شود تا اندک حمایتی کنند.

اکبری گفت: برای چمن ورزشگاه؛ آبیاری و نگهداری آن، برای علوم پزشکی و آمبولانس و همه موارد باید پول پرداخت می‌شد و هیچ کمک دولتی وجود نداشت تا تیم شهرداری در عرصه بماند.


مصاف صمد اکبری با مجتبی جباری در روزهای طلایی شهرداری یاسوج یاد باد آن روزگاران!

 تیم فوتبال شهرداری یاسوج در سایه بی‌توجهی دولتی‌ها نابود شد

این فوتبالیست نامدار سال‌های اخیر کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از حضور در تیم فوتبال شهرداری یاسوج به مانند امید ابراهیمی پیشنهاد بازی در تیم تراکتورسازی را داشتم اما به امید بردن تیم شهرداری یاسوج به لیگ برتر زیر همه پیشنهادها زدم.

وی افزود: تیم فوتبال شهرداری ظرفیت حضور در لیگ برتر را داشت اما به دلیل عدم حمایت دولتی‌ها و حتی سنگ اندازی آن‌ها در پیش پای این تیم متأسفانه شهرداری یاسوج به لیگ برتر که نرفت بلکه از صحنه روزگار محو شد.

چیزی به نام ورزش و فوتبال باقی نمانده است

اکبری گفت: اکنون چیزی به نام ورزش در کشور و استان خودمان نداریم پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی همه کنار رفتند وقتی پیشکسوتی در حوزه ورزش نباشد مانند خانه‌ای است که پدر در آن نباشد.

کاپیتان سابق تیم فوتبال شهرداری یاسوج در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از رئیس‌جمهور آینده داری؛ اظهار کرد: کسی که می‌آید باید حلقه لابی‌گری را در ورزش و فوتبال قطع کند باید پایبند به قانون باشد باید قانون بازنشستگان در ورزش اجرا شود نه به مانند دولت قبلی که تاج و دار و دسته‌اش را در فوتبال حفظ کردند و اکنون فوتبال ایران نابود شده است.

وی با اشاره به اینکه چرا باید امسال بهاروند در فوتبال بمانند یادآور شد: پول‌هایی که با هزینه چند صد میلیاردی ویلموتس در روزگار مدیریت آنها از بیت المال غارت شد ورزش کشور را متحول می‌کرد.

امیدها با آمدن رئیسی زنده شد

فوتبالیست مطرح و کاپیتان سابق تیم فوتبال شهرداری یاسوج با اعلام حمایت از آیت الله رئیسی در انتخابات یادآور شد: انتظاری که از آیت‌الله رئیسی می‌رود اجرای قانون و کنار گذاشتن بازنشستگان و روی کار آوردن جوانان جویای نام در مصادر امور ورزش کشور است مشکل امروز ما پا گذاشتن روی قانون است.

وی گفت: به دلیل سابقه خوب مدیریتی با آمدن آیت الله رئیسی امیدها زنده می‌شود چرا که مجلس انقلابی داریم هر چند که مجلس نیز مشکلاتی داشته اما وقتی همه قوا گوش به فرمان رهبری و پشت سر ایشان باشد مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

اکبری خاطرنشان کرد: وقتی همه در کنار رهبری باشند و دغدغه‌های ایشان را اجرا کنند وضعیت کشور خوب می‌شود خیلی‌ها در این هشت سال وقت کشور و مردم را صرف مذاکره با آمریکا کردند و مردم را گرسنه و تشنه نگه داشتند و نتوانستیم از فضای داخلی خود با این همه ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/س


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری