کد خبر : 3783
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد کهگیلویه و بویراحمد در صلح و سازش/ترکیب هیئت صلح در مساجد

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیئت صلح با حضور امام جماعت و ۲ نفر از هیئت امناء یا نماز گزاران هر مسجد تشکیل می گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به مناسبت هفته قوه قضاییه نشستی در خصوص مدل تعالی دادگستری در حوزه شورای حل اختلاف به منظور همکاری ائمه جماعت در ستاد صبر برای حل و فصل خصومت بین اصحاب دعوا برگزار گردید.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اظهار اینکه بسیاری از نزاع های دسته جمعی ناشی از اختلافاتی است که در گذشته وجود داشته و تلاش برای حل و فصل آنها از سوی افراد شاخص جامعه صورت نگرفته است، اظهار داشت: در مباحثی مثل قتل یا جرائم غیر عمد می‌توان از ستاد صبر استفاده کرد و حتی آن را در زندان‌ها جاری نماییم.

 وی در ادامه با اظهار اینکه هنوز در جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد احترام ریش سفیدی و بزرگان را نگه می دارند، گفت: با ریش سفیدی می‌توان بسیاری از موضوعات اختلافی بین اصحاب دعوا را حل و فصل کرد.

 مقام ارشد قضایی استان پس از ارائه گزارشی از عملکرد های پیشگیرانه دادگستری استان در حوزه های قضایی، اداری و ایجاد سامانه های الکترونیکی خدماتی به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی، اظهار کرد: عامه فکر می‌کنند دادگستری باید همه اختلافات بین مردم را رسیدگی  و رفع کند در حالی که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی مثل شورای حل اختلاف، سفیران صلح و با کمک روحانیون بسیاری از دعاوی بین مردم را با صلح و سازش برای همیشه پایان داد.

 در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، سید الشهدای انقلاب اسلامی و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و گفت: خدمت به جامعه اسلامی، توفیق بزرگی است که در آموزه‌های دینی ثوابی بزرگ و خدمت به خلق خداست.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی این نعمت فراهم شده و هر کس به هر نوعی می تواند به مردم خدمت کند.

 ساجدی با اظهار اینکه خداوند به خاطر خدمت افراد صالح، بلا را از جامعه برطرف می‌کند، گفت: خدمت به خلق خدا مفهوم گسترده ای در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر مسائل جامعه دارد و عملی است که عامل با انگیزه و اندیشه در خدمت به خلق گره گشایی می کند.

رئیس شورای حل اختلاف استان با اشاره به اینکه خدمت به خلق، مصادیق فراوانی دارد، بیان داشت: مردم برای لباس روحانیت ارزش قائلند و می توانیم در ایجاد سازش بین مردم تلاش کنیم و با گفتار و اعمال و صداقت در این زمینه اقدام کنیم.

ساجدی داشتن سعه صدر اعضای ستاد صبر را، گامی موفق در ایجاد صلح و سازش دانست و گفت: از تکروی و دور بودن از جامعه خودداری کرده و همگام با دیگران در این زمینه گام برداریم.

وی ایجاد هیئت‌های صلح را با محوریت امامان جماعت و هیئت امناء مساجد و صدور احکام صلح یار را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

ساجدی بیان کرد: ورودی پرونده به محاکم قضایی، حاکی از بیماری حقوقی جامعه است و باید تلاش کنیم که جامعه را واکسینه کرده، چون احکامی که در دادگاه ها صادر می‌شود قاطع اصلی دعوت نخواهد بود.

رئیس شورای حل اختلاف استان اظهار کرد: هیئت صلح با حضور امام جماعت و ۲ نفر از هیئت امناء یا نماز گزاران هر مسجد تشکیل می گردد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری