کد خبر : 4021
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۵:۴۳

کهگیلویه و بویراحمد‌ی‌ها چشم انتظار واکسن تولید داخل/ واکسیناسیون ۸۲ درصد جمعیت هدف استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون ۸۲ درصد جمعیت هدف در استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد مهدی بانشی در نشستی که با حضور قائم مقام معاون وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: ۲۲۷ هزار تست در استان انجام شد که ۶۲ هزار و ۸۲۲ مورد مثبت بود، تعداد فوتی کرونا در استان ۷۰۵ نفر بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ هزار نفر  از مبتلایان بستری شدند، افزود: میانگین سنی مبتلایان به کرونا ۴۲ ساله و میانگین سنی فوت شدگان ۶۹ ساله است، میانگین کشندگی این بیماری در کشور ۲.۶ درصد و در استان ۱.۱ درصد است.

وی با اشاره به اینکه درصد استفاده از ماسک در استان  ۸۵ درصد است، بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری، تاکسی و اتوبوس‌ها و کارگاه‌های کوچک به خوبی رعایت نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: رفت و آمدهای خانوادگی، مراسمات عروسی و تشییع جنازه‌ها پاشنه آشیل کرونا هستند.

وی با بیان اینکه پیک پنجم بیماری کرونا به مانند پیک چهارم از گچساران شروع شد گفت: نزدیکی گچساران به استان‌های جنوبی و مناطق دیلم و گناوه دلیل شیوع پیک پنجم کرونا است.

بانشی عنوان کرد: تاکنون ۶۵ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان شده است. ۸۲ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال این استان واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۶۹ سال از روز گذشته در استان آغاز شده افزود: جمعیت این گروه سنی ۱۵ هزار نفر است که ظرف روزهای آینده واکسیناسیون آنها به اتمام می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: جمعیت زیادی از مردم استان چشم انتظار  واکسن تولید داخل هستند،تاکنون ۱۰۰ دُز واکسن برکت به استان اختصاص داده شده است. منتظریم که وزارت سهم بیشتری از واکسن برکت به استان اختصاص دهد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری