کد خبر : 4223
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

افزایش بی‌سابقه بستری‌های کرونا طی ۱۸ ماهه گذشته/ کووید ۱۹ همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۷۴۵ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۷۴۵ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی جان خود را از دست دادند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون 444 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 161 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 25 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.در طی ٢٤ ساعت گذشته حدود ١١١ بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که در طی ١٨ ماه گذشته بستری این تعداد بیمار سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۳۱۰۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه اذعان داشت: از 509 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 45 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه  و باشت بود. همچنین از 523 نمونه رپید تست 28 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ،بهمئی  و چرام هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سیر صعودی بیماری با سرعت زیاد در حال پیشروی است و مردم باید رفتار اجتماعی آگاهانه و پیشگیرانه داشته باشند تا خدای ناکرده اتفاقات جبران ناپذیری را شاهد نباشند.  با توجه به سرعت تزریق مناسب واکسن در استان، لذا خواهشمند است که افراد بدون فراخوان به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری