کد خبر : 4318
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۶

طرح‌های آبخیزداری پروژه‌هایی برای مدیریت منابع کهگیلویه و بویراحمد/ کلنگ‌زنی ۲۳ طرح در استان

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی ۲۳ طرح آبخیزداری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، طرح‌های آبخیزداری اهدافی مانند مدیریت آب، کنترل فرسایش و تقویت سفره‌های پایین دست و گذر خشکسالی را به دنبال دارد و علاوه بر این باعث ایجاد اشتغال و رونق گردشگری می‌شوند.

طرح‌های آبخیزداری گردشگری را به دنبال دارند چرا که آب در پشت این سازه‌ها می‌ماند و به صورت آبشاری زیبا جلوه بی‌نظیری را می‌سازد.

اما متولی ایجاد طرح‌های آبخیزداری، منابع طبیعی و آبخیزداری است. این اداره‌کل در استان کهگیلویه و بویراحمد از هیچ تلاش و کوششی برای احداث این طرح‌های دریغ نکرده است.

جنگلی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه کلنگ‌زنی چند طرح آبخیزداری در چرام گفت: کلنگ‌ ۲۳ طرح آبخیزداری به زمین زده شده، پیمانکار مشخص شده و بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان برای به نتیجه رسیدین این پروژه‌ها اختصاص داده یافته است، که دو مورد از این پروژه‌ها متعلق به مردم است.

وی بیان کرد: تا فروردین سال گذشته ۱۰۸ پروژه آبخیزداری در ۶۰۰ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسیده است، ضمن اینکه با توجه به بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود این ۲۳ طرح تا مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسند

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مدیریت حوزه آبخیزداری افزود: مدیریت جامع حوزه آبخیزداری علاوه بر حفاظت از خاک و مدیریت آب، موجب جلوگیری از فرسایش، قطع جنگل و از بین رفتن بوته‌ها و گیاهان مرتعی شده است.

این مسئول عنوان کرد: علاوه بر اقدامات مطرح شده به جهت مدیریت جامع آبخیزداری توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای که برخودار نیستند در دستور کار قرار گرفته است.

جنگلی عنوان کرد: آبگرمکن خورشیدی در روستاهای فاقد گاز و پنل‌های برقی در روستاهای  فاقد برق برای جلوگیری از قطع جنگل‌ها و درختان جهت تامین آب گرم، حمام، پخت غذا و سایر موارد توزیع شده است لذا مدیریت جامع حوزه آبخیزداری و تمام اکوسیستم صورت گرفته است.

گفتنی این در این مراسم فرماندار چرام از اقدامات خوب منابع طبیعی و تلاش‌های شبانه‌روزی این اداره‌کل تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری