کد خبر : 4589
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

دستگاه‌ها برنامه توسعه اشتغال ارائه دهند/ پرداخت تسهیلات احداث سردخانه در اولویت بانک‌ها

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد بانک‌ها پرداخت تسهیلات احداث سردخانه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در نشست صبح امروز کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار اداره‌کل کمیته امداد استان ظرف یک هفته اسامی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی را به بانک معرفی کنند و بانک هم ظرف دو هفته نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی افزود: دستگاه‌ها موظف هستند ظرف یک هفته برنامه‌های خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کنند.

وی همچنین از نظارت بر طرح‌های اشتغال روستایی تاکید کرد و گفت: کمیته‌ای برای جلوگیری از انحراف تسهیلات مشاغل روستایی تشکیل شود.

این مسئول با اشاره به هدف‌گذاری وزارت‌خانه‌ها برای ایجاد اشتغال در استان‌ها گفت: برنامه توسعه اشتغال دستگاه‌ها حداکثر ظرف دو هفته به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال کنند اگر برنامه ندارند از سازمان مرکزی برنامه بخواهند.

صمیمی‌دوست در ادامه به وضعیت محصولات تولیدی استان اشاره و عنوان کرد: تولید سیب ۱۳۰ هزار تن است اما ظرفیت سردخانه‌های استان ۱۷ هزار تن است.

وی بیان کرد: مصوب کردیم در بویراحمد و دنا سردخانه ایجاد شود، البته بخش خصوصی برای احداث سردخانه وارد شده و در حال حاضر ساخت ۱۰ هزار تن سردخانه در حال انجام است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به بانک‌ها اعلام کرد که در پرداخت تسهیلات بانکی طرح‌های سردخانه در اولویت باشند.

این مسئول بیان کرد: ایجاد سردخانه و قطع دست دلالان منجر به ایجاد اشتغال و صادرات خواهد شد و اگر به اهداف مورد نظر برسیم در زمینه صادرات محصولات باغی موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری