کد خبر : 6005
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون۱۷۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که ۷۱نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون۱۷۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که 71نفر مبتلای قطعی و 17 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر یزدانپناه تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۱ هزار و ۴۵۸نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از ۴۸۴نمونه دریافت شده از آزمایشگاه های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت شامل تست های PCR حدود 30درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه وچرام همچنین از 102 نمونه رپید تست ۱۱درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه و گچساران بودند.

دکتر یزدانپناه افزود:خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت بدلیل کرونا در استان وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ببا بیان اینکه باتوجه به ظرفیت‌های استان برای پوشش حداکثری واکسیناسیون خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان تقاضامندیم هر چه سریعتر جهت تکمیل واکسن خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه کنند تا بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.

یزدانپناه گفت: همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات لازم می‌باشد ولی اگر مجبور به حضور در تجمعی باشید باید استفاده از ماسک ، فاصله حداقل ١.٥ تا ٢ متر با فرد کناری ، حداقل زمان حضور و تهویه مناسب رعایت شود.

وی افزود خوشبختانه استان در واکسیناسیون نظام آموزشی ( دانش آموزان، دانشجویان و معلمین) رتبه اول را دارد که لازم است از والدین ،دانش آموزان، دانشجویان ، معلمین و اساتید استان و همچنین از همکاران حوزه بهداشت دانشگاه کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری