کد خبر : 6035
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

مشکل زمین در ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد جهت اجرای طرح ملی مسکن/تاکید معاون وزیر بر رفع مشکل

معاون‌پارلمانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در سه شهرستان کهگیلویه وبویراحمد در راستای اجرای طرح مسکن ملی مشکل زمین‌ وجود دارد که باید برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید فرزاد نجات‌نیا در نشست بررسی طرح‌های حوزه راه و شهرسازی گچساران اظهار کرد: از برخی پروژه های کهگیلویه وبویراحمد بازدید صورت گرفت و مشکلات آنها از نزدیک بررسی شد هدف از این سفر آشنایی بیشتر با مشکلات این استان بوده است.

وی بیان کرد: بازآفرینی خیابان بلادیان در گچساران به عنوان پایلوت در کشور است باید در بخش باز آفرینی عدالت محوری در آن صورت بگیرد در این راستا به گچساران به اندازه کل استان توجه شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی کشور تصریح کرد: تبدیل فرودگاه یاسوج به یک فرودگاه بین المللی و استانداردسازی فرودگاه گچساران از مهمترین نیازهای این استان است که در اولویت  برنامه های دولت سیزدهم قرار دارد.

 

نجاتی نیا عنوان کرد: برای تحقق تبدیل فرودگاه یاسوج به بین الملی ایجاد زیرساخت های پروازهای شبانه در دست اقدام است و قرار است یک ساختمان جدید برای فرودگاه گچساران احداث شود.

وی با عنوان اینکه شاخص آسفالت راه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد ۵۰درصد است گفت: تلاش می شود با استفاده از قیر رایگان شاخص آسفالت راه های روستایی این استان افزایش یابد.

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی کشور خاطرنشان کرد: ایجاد ۲ شهر جدید در شهرستان های گچساران و باشت با توجه به مهاجرپذیر بودن و تراکم جمعیت از دیگر برنامه های دولت سیزدهم برای رفاه حال مردم این خطه است.

نجات‌نیا بیان کرد: در سه شهرستان باشت، یاسوج و سی سخت مشکل زمین در راستای اجرای طرح مسکن‌ملی وجود دارد که تلاش خواهد شد مرتفع شود.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تکمیل تونل دیل، انجام ۱۰ کیلومتر باقی مانده احداث راه اصلی پل بریم تا خیرآباد و تکمیل جاده باشت و چرام مهمترین طرح های نیمه تمام این شهرستان هاست که نیازمند توجه ویژه دولت برای تکمیل است.

سید ناصر حسینی پور با اشاره به اینکه توسعه جاده های ارتباطی زیرساخت اصلی توسعه و جذب سرمایه گذار است که می تواند به  رونق اقتصادی کمک کند اضافه کرد: تعامل همه مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی برای تزریق اعتبار به این طرح ها مورد توجه باشد.

 

علیرضا اتابک فرماندار گچساران نیز در این نشست ادامه داد: باند دوم کمربندی گچساران با پنج تقاطع مرگ آفرین به چالشی در این شهرستان تبدیل شده که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی گفت: ساماندهی بافت های فرسوده مسکونی و تجاری نزدیک خیابان بلادیان برای تکمیل طرح پیشین نیاز دیگری است که ضرورت دارد در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار گچساران با عنوان‌اینکه قدیمی بودن آسفالت راه های روستایی این شهرستان اظهار کرد: نوسازی آسفالت راه های روستایی نیازی برای رفاه اهالی روستا یک‌امر مهم و تاثیر گذار می باشد.

سید مسعود حسینی فرماندار باشت نیز در این نشست بیان کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام ساخت جاده ارتباطی پیچاب، لار به شاه بهرام و توسعه روشنایی جاده های اصلی از مطالبات مردم این شهرستان است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح ها سال هاست که آغاز شده و شهروندان باشتی چشم انتظار تکمیل آن هستند.

فرماندار باشت با اشاره به اینکه گردشگرپذیر بودن این شهرستان و پتانسیل خوب آن در تولیدات کشاورزی و دامی در آن، بیان کرد: تکمیل این طرح ها به توسعه اقتصادی و رفاه اهالی کمک می کند.

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری