کد خبر : 6469
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۷

یادواره سردار شهید فریبرز پناهی و شهدای کربلای ۵ برگزار شد/روایتی شنیدنی از مظلومیت یک سردار

یادواره سردار شهید فریبرز پناهی و شهدای عملیات کربلای ۵ در حوزه علمیه یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ یادواره سردار شهید فریبرز پناهی و شهدای عملیات کربلای ۵ در استان کهگیلویه و بویراحمد در محل حوزه علمیه امام علی بن موسی الرضا یاسوج با حضور قشرهای مختلف مردمی نماینده ولی فقیه در استان و فرماندار شهرستان بویراحمد و علما و روحانیون برگزار شد.

در این آیین علیمردان روستاد از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان راوی جنگ و جهاد در این نشست با بیان اینکه نمی‌دانیم از کدام صفت شهید پناهی بگوییم از مظلومیت او یا شجاعت یا از ایثار او اظهار کرد: زندگی شهید پناهی و شهادت او مظلومانه بود.

وی با بیان اینکه نباید یادواره شهدا به تعویق بیفتد و می‌بایست یاد شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و مجاهدات آنها را همواره گرامی بداریم یادآور شد: شهدای گردان‌ امام محمد باقر مظلومانه در کربلای ۵ به شهادت رسیدند که از جمله آنها سردار شهید فریبرز پناهی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تا ابد سربلند هستند یادآور شد: ای مردم استان؛ فرزندان شما در هشت سال دفاع مقدس مجاهداتی داشتند و ایثارگری‌های آنها باعث می‌شود تا قیام بر قیام و برای نسل‌های آینده این استان همواره سربلند و مفتخر باشد.

وی گفت: بعد از ۳۵ سال از جانفشانی غواصان استان در والفجر ۸ می‌گویم که توانستیم نام کهگیلویه و بویراحمد را در تاریخ جاودانه کنیم.

روستاد با بیان اینکه هنوز نمی دانیم چگونه از آن سیم خاردارها عبور کردیم گفت: یک شبانه روز با فرماندهان و دوستان رزمنده خود در شیراز بحث می‌کردیم که چگونه توانستیم از سیم خاردار ها در اروند عبور کنیم شهادت می‌دهم که به جز معجزه الهی در حق فرزندان استان چیز دیگری نبود و هزاران سال دیگر هم که طول بکشد نمی توانیم آن چنان از سیم خاردارهای اروند عبور کنیم.

وی با اشاره به خاطرات خود از غواصان در عملیات والفجر ۸ در اروند رود گفت: وقتی که آب اروند گردان ما را با خود برد یک لحظه سر خود را به سمت کربلا چرخاندم و متوسل به امام حسین شدم و این جمله را گفتم که ای امام ما به شما متوسل می شویم من علیمردان روستا چوپان زاده هستم که اکنون پرچم اسلام را به دست گرفته ام؛ ما را یاری فرما.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه به لطف امام حسین توانستیم با همراهی غواصان خط را بشکنیم یادآور شد: فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهید پناهی در دفاع مقدس حماسه‌ای از خود آفریدند که هیچ گاه تکرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید پناهی را از سال ۶۲ می شناسم گفت: پناهی توانایی فرماندهی تیپ و لشکر را هم داشت اما حجب و حیای او هیچ گاه اجازه نمی‌داد که سر خود را بلند کند و در کلیپ ها و فیلم‌ها هم می بینیم که هیچگاه در موقع صحبت کردن سر خود را بالا نمی‌آورد که نشان دهنده مظلومیت پناهی است.

وی با بیان اینکه مظلومیت سردار شهید فریبرز پناهی را در عملیات کربلای ۴ دیدیم یادآور شد: ۴۸ ساعت در یک کانال آب بدون آب و غذا به صورت سینه خیز در جزیره مینوی آبادان نشان از صلابت آن شهید والامقام و مجموعه بسیجیان زیر دست اوست.

روستاد با بیان این که وقتی خبر شهادت سردار شهید فریبرز پناهی را از بی‌سیم شنیدم کمرم شکست گفت: اکنون وظیفه داریم که آن مجاهدت‌ها و ایثارگری ها را برای فرزندان خود روایت کنیم تا بدانند که استان کهگیلویه و بویراحمد و مردمان غیور آن در دفاع از دین و حمایت از ولایت چه ایثارگری‌ها که از خود نشان دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان همواره دم از تحریم می‌زنند اما تحریم اساسی و اصلی در ۸ سال دفاع مقدس بود گفت: با توکل بر خدا تحریم‌ها را در جنگ شکستیم روزی بود که حتی به یک فشنگ و یک تیر کاتیوشا احتیاج داشتیم اما بچه های ما مردانه در مقابل همه تحریم‌ها ایستادند و توانستیم جنگ را پیروز شویم.

در این آیین همچنین مداح اهل بیت در رثای شهدای هشت سال دفاع مقدس سردار شهید فریبرز پناهی و شهدای کربلای ۵ مداحی کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری