کد خبر : 6560
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دقیقا کجا هستند؟

کهگیلویه و بویراحمد روزهای حساس و پرالتهابی را سپری می‌کند در این روزهای سخت که نیاز به حضور و اظهار نظر دستگاه‌های فرهنگی است آنها روزه سکوت گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نسیم راوند فعال رسانه‌ای طی یادداشتی به حوادث اخیر شهر یاسوج اشاره داشته و آورده؛ استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج روزهای سخت و پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد.

عده‌ای خواسته یا ناخواسته با انتشار کلیپ‌هایی از درگیری‌ها سعی کردند فضای استان را ناامن جلوه دهند و دستگاه‌های امنیتی از جمله نیروی انتظامی و دادگستری را زیر سوال ببرند.

طبق آمارهایی که فرمانده نیروی انتظامی در هفته گذشته ارائه کرد استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار و داده‌ها از امنیت بسیار مطلوب و پایداری برخوردار است .

سردار مصطفایی این را هم گفت که تنها در چند مورد نزاع اندک ماه گذشته مردم به جای اینکه مبادرت به مداخله کنند اقدام به فیلمبرداری، انتشار و باز نشر گسترده این حوادث در فضای مجازی کردند و چهره استان را خدشه‌دار کردند.

سردار مصطفایی به این نکته هم اشاره داشته که ۹۵ درصد منازعین و متهمین تمامی نزاع‌های یک ماه گذشته اعم از چاقوکش، قمه‌کش و غیره دستگیر و با قرار سنگین در حال تحمل کیفر هستند.نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان برای برقراری امنیت در استان و مقابله با هرگونه شرارت پای کار است.

از طرف دیگر دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم پای کار است و هیچ تعارفی با کسانی که بخواهند نظم و امنیت استان را خدشه‌دار کنند ندارد و به همین دلیل تنها دستگاهی که در حوادث اخیر پاسخ‌‌گو بوده دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بود.

اما حوادث اخیر در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به واکاوی دارد که چرا در استان مانند کهگیلویه و بویراحمد باید شاهد چنین حوادثی باشیم؟ صاحب‌نظران ضعف فرهنگی، فقر، بیکاری و ضعف اعتقادات دینی را عامل اصلی آسیب‌‌های اجتماعی در این استان می‌دانند که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی و کار اصولی صورت گیرد.

برای دور نگه‌داشتن کهگیلویه و بویراحمد از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی پای کار بیایند اما در حوادث اخیر یاسوج دریغ از یک اظهار نظر از سوی دستگاه‌های فرهنگی.

بخشی از مشکلات کنونی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌های فرهنگی بازمی‌گردد اما آنها در این برهه حساس سکوت کرده‌اند و این سوال پیش می‌آید که دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دقیقا کجایند؟چرا آنها در مقابل این همه مشکل و آسیب اجتماعی سکوت‌ کرده‌اند؟

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیایند و بگویند چه کرده‌اند و قرار است در آینده چه کاری انجام دهند، تا شاهد این همه معضل و آسیب اجتماعی در این استان کوچک نباشیم اما متاسفانه انگار متولیان فرهنگ در خواب عمیقی زمستانی فرو رفته‌اند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری