کد خبر : 34001
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۵۴

مدیرکل ارشاد؛ جایزه کتاب سال کهگیلویه‌و‌بویراحمد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تدارک برگزاری جایزه کتاب سال استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید جواد هاشمی مهر در نشست بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی بر نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: دانش آموزان در کنار مطالعه کتاب های درسی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به گسترش فناوری و استفاده از فضای مجازی گفت: فضای مجازی که در اختیار دشمنان است مردم را از فضای کتاب و کتابخوانی دور کرده که نگران کننده بوده و باید در این خصوص متولیان امر چاره اندیشی کنند.

وی اظهار داشت: فعالان فضای مجازی برنامه ریزی کنند تا موضوع مهم کتاب و کتابخوانی که مورد غفلت واقع شده است در همین فضای مجازی تبلیغ و مردم نسبت به کتابخوانی تشویق شوند.

هاشمی مهر با بیان اینکه دایر شدن و توسعه نهاد کتابخانه های عمومی در مناطق شهری و روستایی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه است، گفت: کتابداران سفیران ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری با اشاره به اینکه در کلام ائمه اطهار(ع) و امامین انقلاب بر موضوع کتاب و کتابخوانی تاکید شده است، گفت: برنامه های هفته کتابخوانی از ۲۳ تا ۲۹ آبان برنامه ریزی شده است که این برنامه ها بیشتر در محیط‌های فرهنگی نظیر مدارس و دانشگاه ها برگزار شود.

وی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بنیاد شهید طی سال های اخیر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری کارهای خوبی انجام داده است که تجلیل از نویسندگان حوزه کتاب مدنظر این اداره کل باشد.

هاشمی مهر با بیان اینکه به سمت و سوی برویم که آثار بیشتر و تاثیرگذاری از رشادت فرزندان استان در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس منتشر شود، گفت: یکی از بی نظیرترین حرکت ها در ۱۹ آبان سال ۵۷ رخ داد و شش نفر از جوانان پیرو خط امام در قیام خونین مسجد شهیدان گچساران به شهادت رسیدند اما کمتر در این زمینه کتاب نوشته و حتی به آن پرداخته شده است که دبیرخانه شهدای ۱۹ آبان شهرستان گچساران تشکیل و همه ساله این روز گرامی داشته شود.

وی بیان کرد در بزرگداشت رشادت های مردم مناطق مختلف کشور قبل از انقلاب اسلامی، مردم این مناطق دیدارهایی با مقام معظم رهبری دارند که در حوزه کنگره شهدای استان این موضوع در قیام ۱۹ آبان گچساران مورد توجه باشد.

معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری گفت با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین اما در حوزه دفاع مقدس و بیان ایثارگری رزمندگان استان آنطور که انتظار می‌رفت کار انجام نشده است که اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته کتاب از ۲۳ آبان آغاز و تا ۲۹ همین ماه ادامه دارد.

امین درخشان افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه برنامه های متنوعی به خصوص در حوزه کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار جایزه کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، ضمن اینکه در تلاش برای برگزاری نمایشگاه کتاب پس از چند سال وقفه به دلیل بیماری کرونا هستیم.

 پایان پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری