کد خبر : 37239
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۴

دانش‌آموز محور بودن فعالیت‌ها و برنامه‌های دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بر دانش آموز محوربودن تمامی فعالیت و برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار حمید خرمدل در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ،راهیان نور فرهنگی و دانش آموزی و رای اولی ها که در سالن جلسات آموزش و پرورش با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد، از دهه فجر به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه تربیت سیاسی دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: در این ایام غرور آفرین و حماسی می توان با محور قرار دادن خود دانش آموزان در تدوین و اجرای برنامه‌ها هویت دینی و انقلابی دانش‌آموزان و ارزش‌های نظام را ارتقاء داد و در بین آنها نهادینه کرد.

فرمانده سپاه فتح با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و نقش کلیدی واثرگذار جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان رای اولی در برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با نشاط در استان افزود:دشمن با ایجاد و القاء یاس و ناامیدی در جامعه با خیال خام خود به دنبال کم رنگ‌ کردن انتخابات پیش رو بوده اما امسال هم با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مردم ایران اسلامی مثل سالیان گذشته شکست مفتضحانه‌ای خواهند خورد.

وی راهیان نور را بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس، اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد تبیین در بین دانش آموزان دانست و گفت: اردوهای سرزمین نور می‌تواند الگوهای موفق و حماسه های هویت ساز و ماندگار را به نسل نوجوان و جوان به خوبی معرفی کند.

اردوی راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم دستگاه تعلیم و تربیت را کارخانه انسان سازی برشمرد و گفت:یکی از اولویت‌های کاری آموزش و پررورش بر مبنای سند تحول بنیادین رشد و پرورش انسان های خلاق‌، متعهد،متخصص، دلسوز، وفادار به نظام و در تراز انقلاب اسلامی است و باید سایر دستگاهها آموزش و پرورش را در تحقق این رسالت مهم کمک و همراهی کنند.

حسنعلی عزت‌خواه، اردو‌های راهیان نور را بستری مهم و ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان دانست و افزود: عزت، امینت، اقتدار، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و جانفشانی رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف بوده و لازم است یاد شهدا و ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب در جامعه زنده نگه داشته شده و تبیین شوند.

وی ،ضمن اشاره به در پیش روبودن انتخابات بر حضور گسترده فرهنگیان و دانش‌آموزان رای اولی در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت:معلمان و مدیران مدارس باید اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات را برای دانش آموزان و خانواده‌های آنها به خوبی تبیین کنند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان هم در این نشست با ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت ها و اقدامات این سازمان در حوزه جهاد تبیین در قالب اردوهای مختلف گفت:اعزام ۹۰ نفر از فرهنگیان مرد و زن در قالب طرح اردوی راهیان مقاومت ،اعزام ۳۰۰ نفر از فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب و همچنین اعزام ۲۵۰ نفر دیگر از فرهنگیان استان به منظور بازدید از صنایع دفاعی،نظامی و هوافضای سپاه به استان خوزستان از جمله این برنامه‌ها است.

سرهنگ ابوالحسن بهمنیار،سهمیه اعزامی فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوی راهیان نور را هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود:فردا صبح ۱۲۰ نفر دیگر از فرهنگیان آقا و خانم استان به این مناطق به مدت سه روز اعزام می‌شوند.

وی افزود: در این اردوها با استفاده ازکارشناسان،صاحب نظران و راویان دستاوردهای نظام و انقلاب،دفاع مقدس ،آرمان های شهدا برای شرکت کنندگان در این اردوها به خوبی تبیین می شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح استان نیز با اشاره به برخی فعالیت ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق جهاد تبیین در بین دانش آموزان ،از تشکیل بیش از هزار و ۵۰۰ تیم دانش آموزی با ۷ هزار و ۵۰۰ نفر عضو در مدارس استان خبر داد و گفت:اعضاء این تیم ها در قالب زنگ گفتگو در مدارس و اردوی راهیان نور به عنوان راوی به سوالات و شبهات دانش آموزان در زمینه های مختلف پاسخ می دهند.

سروان مصطفی گلستانی فر،با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نشست روایت گری در زمینه جهاد تبیین در مدارس با مشارکت آموزش و پرورش ،جبهه فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس استان برگزار شده است افزود:۴۵۰ مربی تخصصی از حوزه ها و پایگاه های بسیج محلات استان در قالب طرح پیوند مدرسه،مسجد وخانه با عناوین شهید بهنام محمدی،شهید مهرداد عزیزالهی و شهید حسین فهمیده شناسایی و آموزش های لازم به آنها ارائه شد.

وی از اعزام ۳ هزار دانش آموز دختر از سراسر استان در قالب ۹ کاروان به مناطق عملیاتی جنوب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت:۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر استان تا بیستم بهمن ماه امسال به این مناطق اعزام می شوند.

نظام مرادی رئیس سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای اجرای جهاد تبیین و همچنین گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مدارس استان اجرا و پیش بینی شده است گفت:جشنواره سرود دانش اموزی،برپایی نمایشگاه هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس،برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی،همایش یاوران انقلاب،مشق مهربانی و دیدار با خانواده های معظم شهدای دانش آموز و فرهنگی استان،غبارروبی گلزار شهدا،اجرای تئاتر و نمایش با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی از جمله این برنامه ها و فعالیت‌ها است.

پایان پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری