کد خبر : 39235
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

جشن ملی توانمندسازی ۲۱۱۶ مددجوی کمیته امداد

جشن ملی توانمندسازی ۲۱۱۶ مددجوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زاگرس نوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مراسم جشن ملی توانمندسازی صد هزار مددجوی کمیته امداد به صورت وبیناری با کمیته امداد مرکز، با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد، مدیر کل کمیته امداد استان و مدیران بانک‌های عامل در سالن دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سید احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این مراسم گفت: سهم عمده‌ای از برنامه‌های اشتغالزایی به کمیته امداد واگذار شده است و سهم استان در اشتغال کمیته امداد هفت هزار و ۱۰۴ فرصت شغلی است که نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های متولی اشتغال جهت دستیبابی به این هدف است.

وی افزود: از میزان تعهد اشتغال کمیته امداد چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی محقق شد یعنی ۶۳ درصد سهم اشتغال کمیته امداد در سال جاری تحقق یافته است.

عسکری بیان کرد: باید سهم کمیته امداد استان از میزان تسهیلات اشتغالزایی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده محقق شود، بنابراین به بانک‌ها توصیه می‌کنیم تا پایان سال جاری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه کمیته امداد را در دستور کار قرار دهند.

قباد مبشری، مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم گفت: کمیته امداد استان، ۴۸ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار نفر را تحت حمایت خود دارد که این جمعیت حدود ۱۵.۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی در خصوص اشتغال زایی در کمیته امداد بیان کرد: در سال جاری ۴۴۵۷ فرصت شغلی از طریق طرح‌های اشتغال زایی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، خدماتی، صنفی و صنعتی، گیاهان دارویی و نیروگاه خورشیدی ایجاد شده است و ۱۱۶ نفر نیز از طریق تعامل با کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی به کار گرفته شدند.

مبشری افزود: یکی ازبرنامه‌های اصلی اشتغال زایی کمیته امداد اجرای طرح‌های نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی است که در این خصوص با سه شرکت پیمانکار قرارداد همکاری منعقد شده و تاکنون ۲۳ طرح به مرحله اجرا رسیده و تعداد ۱۵۰ طرح نیز تشکیل پرونده انجام شده و به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است.

وی تصریح کرد: تمامی فرایند‌های اشتغال زایی کمیته امداد در سامانه حیات انجام می‌شود که تاکنون ۱۵۲۵۲ نفر از مستعدین اشتغال در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مبشری تأکید کرد: چرخه‌ی اشتغال زایی در کمیته امداد شامل شناسایی، امکان سنجی، مشاوره شغلی، آموزش مهارتی، پیگیری امورات بانکی، پرداخت تسهیلات و اجرای طرح، آموزش‌های پایدارسازی بعد از اجرای طرح، کمک‌های فنی و پشتیبانی، نظارت‌های دوره‌ای طی مدت سه تا پنج سال بوده تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی اقتصادی خانوار‌ها و خروج از چرخه حمایت گردد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به جشن خودکفایی و توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور اشاره و بیان کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه ۲۱۱۶ مددجو است که تحت عنوان جشن ملی بلندای همت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری