کد خبر : 39277
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۶

نسخۀ شفابخش مدیر کل جدید

باید از جناب آقای محمد جمالی آرند سپاسگزاری کرد که نگذاشتند حقیقت از چهرۀ آموزش و پرورش استان پاک شود و به جای آنکه مثل دیگران، لذت میز را ببرد، صفای هم نشینی با پیشکسوتان و نخبگان خود را ارزشمند دانست و دیدارشان را اولویت قرار داد. انشاءالله که سایر مدیران و منتصبین دستگاه‌های دولتی، به این رسم نیکِ قدرشناسی پیشکسوتان عنایت نموده و قبل از آن دیر شود، درک کنند.

نسخۀ شفابخش جمالی آرند

در جوامع توسعه یافته، نیروی انسانی بازنشسته به مفهومی که ما جهان سومی‌ها داریم، ندارند. آن‌ها نیروی انسانی خود را به عنوان مهمترین سرمایه و ارزشمندترین ذخیرۀ فکری و برنامه‌ریزی، هیچ وقت از محل کار خود منفک نمی‌کنند. در حقیقت بازنشستگان، جعبۀ سیاه هر سازمان و نهادی هستند و اطلاعات دسته‌بندی شده‌ای از حداقل ۳۰ سال خدمت، با تمام تجارب، رویکرد‌ها، ضعف‌ها و فرصت هایِ موفقیت را دارند که می‌توانند منشأ خدمت بهتر و راهبردی برای مدیریت‌ها بعدی باشند.
در سال ۱۳۹۷، سیدابوصالح دانشفر یکی از چهره‌های ماندگار آموزش و پرورش، تربیت بدنی و جوانان و مداح و ذاکر پرآوازۀ اهل بیت و شهدای استان، مدتی را در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج یعنی ۲۰۰ متری هر سه دستگاه، بستری بودند. این در حالی بود که گوش مدیر هر سه چهار دستگاه آموزش و پرورش، تربیت بدنی و جوانان، ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی به «بشین و برپای» نمایندگان وقت گچساران و بویراحمد بدهکار بود و نخبگان و پیشکسوتان و خدمت به مردم، اصلاً اولویت‌شان نبود.
اما، قریب ۱۵ روز قبل، حکم ابلاغ محمد جمالی آرند را به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان صادر کردند. ۸ روز پس از انتصاب، عید شد و‌ایشان به جای استراحت و گشت و‌گذار با خانواده، به دیدار نخبگان، پیشکسوتان و مشاهیر آموزش و پرورش استان در شهرستان‌های مختلف رفتند. اتفاقاً یکی از این بازدید شده‌ها، استاد سیدابوصالح دانشفر بود. همان که در نزدیک‌ترین بیمارستانِ به دستگاه‌های استانی، بیش از ۵۳ روز بستری بود و هیچکدام از مدیران، سراغش را نگرفتند، حال که الحمدالله در صحت و سلامتی هستند، به نهایتِ ادب و قدرشناسی، توسط سرپرست جدید آموزش و پرورش استان و جناب حاج دبیقی معاون‌شان، مورد محبت و تفقد قرار گرفتند.
این رسم زیبا و قدرشناسی جناب آقای جمالی آرند از پیشکسوت آموزش و پرورش، یعنی انتصاب مدیری با نهایت شناخت و درک از حقیقتِ آموزش و پرورش. ‌ای کاش، سایر مدیران بویژه تربیت بدنی که ارزشمندترین نخبگان دیروز این استان به عنوان پیشکسوتان ورزش را متولی است، معنای ورزش و نقش آن در سلامت جامعه و افرادش را میدانست تا سینه خیز با پابوس سرمایه‌های گرانقدر ورزش استان می‌رفت. ‌ای کاش مدیران ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان از بدرقه بی‌نظیر مردم استان و کشورمان از خواندگان محلی«سجاد رزمجو و میرزا درجی» درس می‌گرفتند و پیشکسوتان ذاکرِ اهل بیت را درک می‌کردند تا همچنان فهمیدن مردم برای آن‌ها از دل سپردن به میز و صندلی‌شان ارزش دیگری می‌گرفت. روزگاری نه چندان دور، میدان مرکزی دهدشت با صدای الهام بخش حاج امامی و سیدابوصالح دانشفر، هزاران عاشق و دلدار مولایمان، امام حسین(ع) را میزبان بود. کجا می‌فهمید که یعنی چه؟
به هرجهت باید از جناب آقای محمد جمالی آرند سپاسگزاری کرد که نگذاشتند حقیقت از چهرۀ آموزش و پرورش استان پاک شود و به جای آنکه مثل دیگران، لذت میز را ببرد، صفای هم نشینی با پیشکسوتان و نخبگان خود را ارزشمند دانست و دیدارشان را اولویت قرار داد. انشاءالله که سایر مدیران و منتصبین دستگاه‌های دولتی، به این رسم نیکِ قدرشناسی پیشکسوتان عنایت نموده و قبل از آن دیر شود، درک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری