کد خبر : 39368
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به رگبار باران و رعد و برق

به گزارش زاگرس نوین هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد. «ولی بهره مند»، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد این سامانه از بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز و تا صبح روز

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به رگبار باران و رعد و برق

به گزارش زاگرس نوین هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

«ولی بهره مند»، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد این سامانه از بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز و تا صبح روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه۱۴۰۳ در همه مناطق استان به ویژه مناطق نوار شمالی و مرکزی استان بویژه یاسوج، کهگیلویه، لنده، مارگون، بهمئی، دنا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در پی این سامانه رگبار باران، رعد و برق، تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود.

بهره مند اظهارکرد: جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی این سامانه بارشی، فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از ورای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی توصیه می شود.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری