کد خبر : 39370
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

فعال بودن ۱۰ هزار پروانه کسب در یاسوج/ تعامل اتاق اصناف با استانداری و سازمان صمت

به گزارش زاگرس نوین رئیس اتاق اصناف یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از فعال بودن ۱۰ هزار پروانه کسب در این شهر خبر داد. «مهرداد الهی» در جمع خبرنگاران، افزود: در سال ۱۴٠۲، دو هزار و ۵۶ پروانه کسب صادر و تمدید شد که یک هزار و ۴۴۹ پروانه جدید است. وی اظهار کرد:

فعال بودن ۱۰ هزار پروانه کسب در یاسوج/ تعامل اتاق اصناف با استانداری و سازمان صمت

به گزارش زاگرس نوین رئیس اتاق اصناف یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از فعال بودن ۱۰ هزار پروانه کسب در این شهر خبر داد.

«مهرداد الهی» در جمع خبرنگاران، افزود: در سال ۱۴٠۲، دو هزار و ۵۶ پروانه کسب صادر و تمدید شد که یک هزار و ۴۴۹ پروانه جدید است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱٠ هزار پروانه کسب در این شهر فعال بوده و سه هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان بویراحمد داریم.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته کمبود نیرو باعث شد انباشت اصناف بدون پروانه را داشته باشیم که با همکاری پلیس اماکن اخیرا تغییرات مطلوبی محقق شد.

الهی تصریح کرد: یکی از وظایف ما نظارت و بازرسی است که ۶ هزار و ۵٠٠ مورد نظارت در سال ۱۴٠۲ محقق و چهار هزار و ۳۹٠ اخطاریه صادر شد.

وی ادامه داد: سال ۱۴٠۲، یک هزار و ۱۶۱ شکایت دریافتی با محوریت بخش نظارت و بازرسی داشتیم که ۱۱٠ مورد به تعزیرات معرفی و ۸۸۵ مورد حل و فصل شد و ۴۱ مورد پرونده در دست اقدام است.

رئیس اتاق اصناف یاسوج عنوان کرد: عمده تخلفات اختلاف بین خریدار و فروشنده بوده و اغلب شکایت‌ها در بحث خدمات ازجمله کم فروشی و گرانفروشی است که پیگیری لازم در رابطه با این موارد خواهیم داشت.

الهی تاکید کرد: در حوزه اجرائیات نیز یک هزار و ۸۵۱ مورد انجام و ۲۱۰ صنف متخلف پلمب شدند.

وی با اشاره افزایش آموزش در این صنوف مختلف، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۴ دوره آموزشی برگزار کردیم و دو هزار کارت آموزش شرکت در این دوره ها صادر شد. تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای استان امضا و منعقد کردیم تا بحث آموزش را به شکل تخصصی برای صنوف خدمات رسان  گسترش دهیم.

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: در سال گذشته ۶ میز خدمت در مصلی یاسوج برگزار کرده و پاسخگوی نیازها و سوالات مردم بودیم.

الهی افزود: در سال ۱۴٠۲ سه نمایشگاه شامل نمایشگاه پاییزه با محوریت مدارس، نمایشگاه یلدانه و نمایشگاه عیدانه برگزار شدند.

وی با بیان اینکه روزانه حضور بازرسین در نمایشگاه‌ها را داشتیم، اظهار کرد: اتاق اصناف در نمایشگاه کسب و کار نیز حاضر بود.همچنین نمایشگاه کسب و کار را در یاسوج برگزار کردیم و از اصناف نمونه این شهر تجلیل شد.

رئیس اتاق اصناف یاسوج ضمن تقدیر از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به خاطر همکاری و تعامل مطلوب با اتاق اصناف خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال جهت تنظیم بازار سه نشست در شهرستان های استان تشکیل دادیم و مشکلات مردم و بازار احصا شد.

الهی تصریح کرد: ۱۲ واحد خدمات رسان خودرو در ایام عیدنوروز به صورت کشیک فعال و به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند و ما از این مجموعه نیز بازدید کردیم.

وی نصب برچسب قیمت کالا را از مهمترین و اصلی ترین حقوق مصرف کننده عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین تخلفات را در این حوزه داشتیم و همکاران ما و بازرسان سازمان صمت بصورت جدی پیگیر این موضوع هستند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج با اشاره به اینکه درج نکردن برچسب قیمت کالا منشأ تخلف است، عنوان کرد: پویش خرید نکردن از مراکز فاقد برچسب قیمت را راه اندازی کرده ایم و از مردم می خواهیم که از مراکز و فروشگاه‌های بدون برچسب کالا، خرید نکنند و اقدامات قانونی نیز در راستای صیانت از حقوق مردمی اجرایی می‌شود.

الهی تاکید کرد: تغییر قیمت ها بر اساس فرایند قانونی صورت می گیرد و ما به قانون تمکین می کنیم و در این زمینه هنگام بازرسی از اصناف فاکتور خرید، حاشیه سود و احراز اصالت فاکتور بسیار مهم است.

وی در خصوص ساماندهی صنوف آلاینده در یاسوج نیز تصریح کرد: ۱۲ سال است که برای جابجایی صنوف آلاینده از جمله صافکاران، تعمیرکاران و برق کاران خودرو زمین خریداری کرده ایم و به دلیل همکاری نکردن برخی دستگاه های خدمات رسان موفق به احداث ساختمان در زمین مورد نظر نشده ایم.

رئیس اتاق اصناف یاسوج بیان کرد: دولت سال به سال فشار بیشتری به بازار وارد می کند و بازاریان از هیچ حمایت دولتی برخوردار نیستند و حتی از کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات با بهره بالا نیز محروم اند.

الهی پرداخت مالیات‌های سنگین و اعطا نکردن تسهیلات دولتی را از مهمترین مشکلات بازاریان برشمرد و اظهار کرد: دولت و شهرداری هیچگونه همکاری با ما ندارند و شهرداری یاسوج عوارض را روز به روز را افزایش می دهد.

وی افزود: قیمت شن و ماسه توسط اتحادیه و اتاق اصناف تعیین نمی شود و هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم و اما تلاش معاون اقتصادی استاندار و سازمان صمت اینست که افزایش قیمت شدید نباشد. 

رئیس اتاق اصناف یاسوج افزایش قیمت شن و ماسه را ناشی از افزایش قیمت سایر کالاها از جمله قطعات دستگاه ها و کارگر عنوان و خاطرنشان کرد: این هزینه ها موجب افزایش قیمت تمام شده تولید می شود.

الهی تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز در استان به نسبت سایر استان های کشور کمتر است و قیمت گوشت مرغ نیز در حد متعادل قرار دارد و قیمت نان نیز نسبت به کشور پایین تر است.

به گزارش ایسنا، وی از قاچاق نان در مرزها و مبادی ورودی استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان های کشور به دلیل ارزان بودن قیمت نان خبر داد و بیان کرد: این افراد نان را از این استان خریداری و در دیگر استان‌ها با قیمت بالاتری به مردم و مسافران می فروشند.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری