کد خبر : 39372
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

غرفه‌های نوروزی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام نوروز ۷۰ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی در این استان برپا شد که نزدیک به ۱۳ میلیارد ریال فروش داشته‌اند. «سعید طالبی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: از حدود سه هزار و

غرفه‌های نوروزی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام نوروز ۷۰ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی در این استان برپا شد که نزدیک به ۱۳ میلیارد ریال فروش داشته‌اند.

«سعید طالبی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: از حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی که تولید زنده داشتند، بازدید کردیم که در بحث فروش کارگاهی دو میلیارد ریال فروش داشته‌ایم و بیشترین میزان فروش صنایع دستی و سوغات محلی استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است.

وی اظهار کرد: در زمینه فروش نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات محلی در کل استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نوروز سال قبل حدود ۳۰ درصد فزایش داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طرح خدمات رسانی جامع نوروزی حدود ۵۱۳ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

طالبی پور تصریح کرد: در مجموع بیش از ۳۰۰ بازدید نظارتی به صورت گشت‌های گروهی از تاسیسات گردشگری، مکان‌های خدماتی، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها توسط کارشناسان این اداره کل در سطح استان انجام شد.

وی بیان کرد: مناطقی که بیشترین بازدید گردشگران در ایام نوروز را داشتند به ترتیب امامزاده بی بی حکیمه گچساران، امامزاده سید محمود چاروسای کهگیلویه، شلال‌دون باشت، پارک ساحلی یاسوج، چشمه بلقیس چرام، غار ده‌شیخ دنا و تنگ ماغر بهمئی بوده اند.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری