کد خبر : 39374
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

تدارک ۵۰۰ پایگاه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برای جمع آوری زکات فطریه

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص جمع آوری زکات فطریه و کفاره مردم مؤمن و خداجوی استان، ۵۰۰ پایگاه تدارک دیده شده که ۲۷۳ پایگاه متعلق به کمیته امداد است. قباد مبشری در جمع خبرنگاران افزود: کمیته امداد در ماه مبارک رمضان دو مبحث اساسی را در دستور

تدارک ۵۰۰ پایگاه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برای جمع آوری زکات فطریه

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص جمع آوری زکات فطریه و کفاره مردم مؤمن و خداجوی استان، ۵۰۰ پایگاه تدارک دیده شده که ۲۷۳ پایگاه متعلق به کمیته امداد است.

قباد مبشری در جمع خبرنگاران افزود: کمیته امداد در ماه مبارک رمضان دو مبحث اساسی را در دستور کار خود دارد که یکی اطعام مهدوی و دیگری حامی یابی برای ایتام است.

وی اظهارکرد: در همین خصوص در مجموع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده و ۹۸۵ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد تومان از ابتدای ماه مبارک رمضان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

مبشری در خصوص حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال سه هزار حامی جدید به حامیان ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

مبشری تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های این نهاد در پایان ماه مبارک رمضان، دریافت و جمع آوری زکات فطریه، کفارات و نذورات مردم مؤمن و خداجو جهت کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان جامعه است.

وی در خصوص جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم نیکوکار در محل های برگزاری نماز عید سعید فطر، ادامه داد: به همین منظور ۵۰۰ پایگاه شامل صندوق های مختص جمع آوری زکات فطریه و کفارات و ۵۶ دستگاه کارت خوان در سطح استان تدارک دیده شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: علاوه بر پایگاههای جمع آوری زکات فطریه مردم خیر و نیکوکار می توانند از طریق کد #۰۷۴*۸۸۷۷* و شماره کارت های مجازی اعلام شده از طریق ادارات کمیته امداد فطریه و کفارات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کنند.

مبشری عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که امسال توسط کمیته امداد برای پرداخت زکات فطریه تدارک دیده شده است، بحث پرداخت زکات فطریه از طریق دستگاههای کارت خوان نانوایی ها است که مردم می توانند از این طریق فطریه و کفارات خود را برای نیازمندان هزینه کنند.

وی اظهار کرد: تعداد ۷۲ هزار پاکت مخصوص فطریه و کفارات نیز برای توزیع بین مردم در سطح مناطق استان تدارک دیده شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنر مخصوص شماره حساب به تفکیک (زکات فطریه عام، فطریه سادات، کفاره عمد و غیرعمد) در محل پایگاهها برای آگاهی مردم مؤمن و خداجو نصب می شود.

مبشری تصریح کرد: براساس نرخ اعلام شده در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان زکات کهگیلویه و بویراحمد بر پایه ی گندم ۶۰ هزار تومان، بر پایه ی برنج ۱۸۰ هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن دعوت از هم‌وطنان سخاوتمند برای مشارکت در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان، بیان کرد: کمیته امداد آماده دریافت زکات فطریه و کفارات مردم نیکوکار برای کمک به نیازمندان این نهاد است.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری