کد خبر : 39382
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

تنها ۳۵درصد از والدین شهدای کهگیلویه و بویراحمد در قید حیات هستند

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۳۵ درصد از والدین شهدای این استان در قید حیات هستند و باید تا زنده‌اند به آن‌ها خدمت شود. «رضا پارسیان نژاد» در جمع خبرنگاران افزود: در استان بیش از دو هزار شهید داریم که تعداد یک هزار و

تنها ۳۵درصد از والدین شهدای کهگیلویه و بویراحمد در قید حیات هستند

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۳۵ درصد از والدین شهدای این استان در قید حیات هستند و باید تا زنده‌اند به آن‌ها خدمت شود.

«رضا پارسیان نژاد» در جمع خبرنگاران افزود: در استان بیش از دو هزار شهید داریم که تعداد یک هزار و ۸۲۸ پرونده شهید در اختیار بنیاد شهید استان است و از ما خدمات دریافت می‌کند.

وی اظهارکرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۳۶۸ نفر جانباز داریم که یک هزار و ۱۱۴ جانباز به این آمار اضافه می‌شوند از دیگر آمار بنیاد شهید استان تعداد ۵۲۴ گلزار شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما سلامت جامعه ایثارگری است که پایش سلامت آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و این پایش برای والدین ۷۰ سال سن در منزل انجام می‌شود و همچنین حق پرستاری به افراد بالاتر از ۷۶ سال تعلق می‌گیرد.

پارسیان نژاد با اشاره به اینکه برای هشت نفر از والدین شهدا آی سی یو در منزل در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هم اکنون تنها ۳۵ درصد از والدین شهدای استان کهکیلویه بویراحمد در قید حیات هستند و باید تا زنده‌اند به آن‌ها خدمت شود.

وی ادامه داد: تعداد ۴۰۴والدین شهدا در استان هستند که فرزندان شهید آن‌ها مجرد بوده و مجموعاً حقوق پدر و مادر شهید به هفت میلیون تومان هم نمی‌رسد و البته حقوق جانبازان کمتر از ۲۵ درصد هم حدود پنج میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این نکته که قریب به ۶ هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان بیکار هستند، عنوان کرد: شیوه بکارگیری جامعه ایثارگری در ادارات رقابتی است به این معنی که آن‌ها باید در شرایط رقابتی با یکدیگر در آزمون شرکت کنند تا بتوانند از سهمیه ایثارگری خودشان استفاده کنند.

پارسیان نژاد، با اشاره به اینکه قریب به ۶۰۰۰ نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان بیکار هستند، تاکید کرد: شیوه بکارگیری جامعه ایثارگری در ادارات رقابتی است به این معنی که آن‌ها باید در شرایط رقابتی با یکدیگر در آزمون شرکت کنند تا بتوانند از سهمیه ایثارگری خودشان استفاده کنند.

وی در خصوص عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: به دنبال مردمی کردن برنامه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در استان هستیم همچنین نمایندگان، استاندار، فرمانداران ائمه جمعه و نماینده، ولی فقیه همه در کنار جامعه ایثارگری هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیازمندی خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیش از منابعی است که در اختیار داریم این در حالی است که یک درصد بودجه جاری دستگاه‌ها طبق قانون در قالب بند(و) باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

پارسیان نژاد افزود: توجه به سلامت ایثارگران یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد است چرا که تعداد زیادی از ایثارگران دچار مشکلات ناشی از موج انفجار هستند و در بیمارستان ۴۰ تخت‌خوابی سلمان بستری می‌شوند و البته از استان‌های همجوار نیز در این بیمارستان پذیرش داریم.

وی اظهارکرد: از برکات خوب سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یک عدد آمبولانس مجهز به بنیاد شهید استان است. نشست‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و مراکز شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۸۱ مورد و در سال ۱۴۰۱تعداد ۲۳۹۰ مورد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۳۵۸ مورد دیدارهای چهره به چهره و سرکشی از خانواده جامعه ایثارگری بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد کمیسیون پزشکی چهار برابر شده است.

پارسیان نژاد با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا در استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰به تعداد ۱۱ مورد و در سال ۱۴۰۱به تعداد ۴۸ مورد و در سال ۱۴۰۲هم به تعداد ۴۸ مورد ساماندهی انجام شده است. ضمن این که تا پایان سال دیگر گلزار شهید ساماندهی نشده در استان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اعتبارات مربوط به بازسازی و ساماندهی گلزار شهدا ادامه داد: اعتبار مصوب امسال ۲۳ میلیارد تومان بوده و سال قبل نیز ۲۳ میلیارد تومان مصوب داشتیم که سال ۱۴۰۰ به میزان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و همچنین ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای خوب حوزه بنیاد شهید مربوط به اعتبارات مجتمع توانبخشی فرهنگی ورزشی بزرگ یاسوج است که ۱۰۰میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای آن گذاشته شد. ۳۵ میلیارد تومان هم از مرکز و ۳.۵ میلیارد تومان هم از استان برای آن گذاشتند که رقم کلی آن ۱۳۸ میلیارد تومان است و فاز ورزشی آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پارسیان نژاد تاکید کرد: در دولت سیزدهم بی‌عدالتی به مانند گذشته در حق فرزندان ایثارگر کمتر صورت می‌گیرد و سهمیه ۳۰ درصد اشتغال آن‌ها در ادارات محقق می‌شود.

وی اظهارکرد: این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد متاثر از برگزاری کنگره ۲۰۰۰ شهید استان است که از خانواده شهدا و ایثارگران درخواست می‌کنیم اگر سند و مدرکی از جنگ دارند ارسال کنند که اصل آن دوباره برگردانده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جمع آوری مصاحبه از والدین شهدا و همچنین از جانبازان یکی از اقدامات خوب این روزهای برگزاری کنگره شهداست و تاکنون ۱۶۰۰ مصاحبه از خاطرات گردآوری شده است.

به گزارش ایسنا، پارسیان نژاد بیان کرد: هفت میلیارد تومان برای تعویض تصاویر شهدا در میادین و معابر و بلوارهای استان از سوی استاندار اختصاص داده شد.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری