کد خبر : 39384
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵

تردد بیش از ۴.۸ میلیون خودرو در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد طی ایام نوروز

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد ازتردد بیش از ۴.۸ مییلون خودرو در این استان طی ایام نوروز خبر داد. «حمیدرضا پیمانجو» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: چهار میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۲۰ تردد در راههای ارتباطی استان طی ایام نوروز

تردد بیش از ۴.۸ میلیون خودرو در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد طی ایام نوروز

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد ازتردد بیش از ۴.۸ مییلون خودرو در این استان طی ایام نوروز خبر داد.

«حمیدرضا پیمانجو» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: چهار میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۲۰ تردد در راههای ارتباطی استان طی ایام نوروز سال ۱۴۰۳ به ثبت رسید که این تعداد در مدت مشابه سال قبل پنج میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۹۱ تردد بوده است. همچنین در نوروز امسال ۷۸۶ هزار و ۲۲۹ وسیله نقلیه وارد استان و ۷۶۶ هزار ۵۶۰ وسیله نقلیه از استان خارج شدند.

وی اظهارکرد: به طور متوسط در ایام نوروز روزانه ۶۹ هزار و ۶۲۳ وسیله نقلیه در راه‌های این استان تردد داشته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵ درصدی داشته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین تردد ورود و خروج به استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به روز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ با ۸۴ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه بوده است، خاطرنشان کرد: بطور متوسط بیشترین تردد روزانه از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز ۱۷فروردین ۱۴۰۳مربوط به محور یاسوج به اصفهان با تردد ۱۴ هزار و ۶۷ وسیله نقلیه بوده است.

پیمانجو تصریح کرد: همچنین محور گچساران به بابامیدان با متوسط تردد روزانه ۱۳ هزار و ۸۷۹ وسیله نقلیه دومین محور و محور یاسوج به بابامیدان با متوسط تردد روزانه ۱۲ هزار و ۳۲۵ وسیله نقلیه سومین محور پرتردد استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ دو میلیون و ۸۸۳ هزار و ۵۷۸ پلاک خودرو در محورهای برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده است که وسایل نقلیه شخصی دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۲۳ پلاک از این تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

پیمانجو تصریح کرد: پس از پلاک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پلاک‌های استان فارس بیشترین میزان تردد را در سطح جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند همچنین پلاک‌های استان‌های اصفهان با ۹.۹ درصد، خوزستان با ۷.۶ درصد، تهران با ۶.۸ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۴.۷ درصد، بوشهر با ۲.۲ درصد، کرمانشاه با ۱.۳ درصد به ترتیب پس از استان فارس بیشترین تردد را داشته اند و سایر استان ها نیز ۷ درصد تردد استان را تشکیل می دهند.

وی با بیان این که بیشترین حضور وسایل نقلیه غیربومی روز نهم فروردین با ۸۶ هزار و ۴۰۲ وسیله نقلیه بوده ‌است، ادامه داد: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان وسایل نقلیه غیربومی در استان ۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ماندگاری وسایل نقلیه طی ایام نوروز در استان عنوان کرد: ماندگاری وسایل نقلیه مشاهده شده در استان کمتر از یک روز بوده است که این مسئله نشان می‌دهد ۷۲.۶ درصد وسایل نقلیه به صورت عبوری از استان کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته‌اند.

پیمانجو تاکید کرد: ۱۱.۴ درصد وسایل نقلیه طی این ایام بین یک تا سه روز، ۸.۸ درصد بین سه تا هفت روز، ۵.۵ درصد بین یک تا دو هفته و ۱.۸ درصد بیش از یک هفته در استان کهگیلویه و بویراحمد مانده اند.

وی بیان کرد: بیشترین تخلف سرعت از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در محور یاسوج به اصفهان با هزار و ۲۱۳ مورد بوده است.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری