کد خبر : 39410
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷

بازنگری و تهیه طرح هادی ۷۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هادی ۷٠ روستای این استان در سال ۱۴٠۲بازنگری و تهیه شد. سید زبیر موسوی روز یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه، آغاز دهه بنیاد مسکن است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین

بازنگری و تهیه طرح هادی ۷۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته

به گزارش زاگرس نوین مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هادی ۷٠ روستای این استان در سال ۱۴٠۲بازنگری و تهیه شد.

سید زبیر موسوی روز یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه، آغاز دهه بنیاد مسکن است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد سازندگی دستگاه متولی توسعه و عمران روستاها تشکیل شد.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته، در حوزه عمرانی و روستایی ۱۴٠٠ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشتیم که ۸۸ درصد از این میزان تخصیص یافت و هزینه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹٠٠ هزار متر مربع آسفالت روستایی، ۲٠٠ هزار متر مربع زیرسازی معابر، ۲٠ هزار متر مربع سنگ فرش، ۲۳٠ هزار متر مربع بیس ریزی، ۴۰ هزار متر مربع ساماندهی فضا و ۲۳ هزار متر جدول و کانال در استان انجام شد.

موسوی به تهیه طرح هادی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته بازنگری طرح هادی ۷٠ روستا انجام و در مجموع از ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، در بیش از ۵٠٠ روستا طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در چهار روستای گردشگری استان نیز اقداماتی انجام شد، ادامه داد: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن در استان، ۴۸ هزار مسکن ساخته و مقاوم سازی شده است. میانگین کشوری در این خصصوص ۵۵ درصد بوده در حالی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۱ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد از معرفی چهار هزار و ۱٠٠ واحد مسکونی طی سال گذشته به بانک‌های استان خبر داد و گفت: در سال جاری سهمیه استان ۷ هزار واحد مسکن است.

موسوی عنوان کرد: در سال جاری سهمیه متمم نیز در نظر گرفته شده استکه به افراد واجد شرایط تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص صدور سند روستایی و شهری تاکید کرد: تا امروز ۳۶ هزار فقره سند در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است. در سال گذشته یک هزار و ۸۳۰ سند صادر شد که از این تعداد ۵۳٠ فقره روستایی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از عملیات ساخت یک هزار و ۹٠٠ واحد مسکن در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۴۷ واحد نهضت ملی بوده که ۱۳۳ واحد تکمیل و به بهره برداری رسید و مابقی در بخش مسکن شهری بوده‌اند.

موسوی تصریح کرد: ساخت پروژه ۲۸۸ واحدی گچساران نیز کارهای پایانی را طی می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۸۶ فقره زمین برای احداث مسکن در سطح استان به افراد فاقد زمین واجد شرایط واگذار شده است.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری