کد خبر : 930
تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

بستری ۲۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های معین کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم‌اکنون 217 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 110 نفر مبتلای قطعی و ۲۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۷۰۴۵ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۳۷۱ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۲۶ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران و از ۲۲۶ نمونه رپید تست ۷ درصد موارد مثبت و در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران است.

دکتر یزدان پناه خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ متری برگزار شود.

وی افزود: واکسیناسیون افراد واجد شرایط باعث کاهش مرگ و میر و شدت بیماری کرونا می شود لذا افراد واجد شرایط مطابق سند ملی در سامانه ثبت نام نمایند تا نیروهای بهداشت از آنها جهت واکیسناسیون در زمان و مکان مشخص دعوت نمایند. انشالله با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و واکسیناسیون عمومی شاهد پیک بعدی بیماری در استان نباشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری