کد خبر : 38661
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۱۹

روزنامه اسرائیلی: هنوز درباره هیچ یک از جزئیات آتش‌بس، توافق نشده است

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» درباره جزئیات مذاکرات قاهره، خبر داد که «بر سر تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد، مدت زمان آتش‌بس و مواضع استقرار نظامیان اسرائیل در غزه، هیچ توافقی صورت نگرفته است».

فارس: روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» درباره جزئیات مذاکرات قاهره، خبر داد که «بر سر تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد، مدت زمان آتش‌بس و مواضع استقرار نظامیان اسرائیل در غزه، هیچ توافقی صورت نگرفته است».

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» درباره مذاکرات قاهره که برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرای اسرائیل و حماس است، گزارش داد که بر اساس طرح پیشنهادی، قرار است محل استقرار ارتش اسرائیل در نوار غزه تغییر کند.

یدیعوت درباره انتقال مذاکرات از قاهره به پاریس که قرار است شنبه آینده صورت بگیرد، خبر داد: این اقدام، «صرفا تغییر محل مذاکرات بوده و هدف از آن، بازگشت به طرح توافقی است که در مذاکرات پاریس بر سر آن توافق صورت گرفت».

مذاکرات پاریس، اوایل ماه جاری میلادی در فرانسه انجام شد. یک مقام ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دهم بهمن ماه گذشته خبر داد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است.
مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است. مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد.

یدیعوت در ادامه خبر داد که بر اساس طرح مذکور، قرار است تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت بگیرد و همزمان، آتش‌بسی به مدت چند هفته برقرار شود.

این روزنامه گزارش داد که «تا این لحظه، بر سر تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد، مدت زمان آتش‌بس و مواضع استقرار نظامیان اسرائیل، هیچ توافقی صورت نگرفته است. دولت اسرائیل نیز آنچه درباره نشانه‌های مثبت از سوی واسطه‌ها گفته می‌شود را تحت نظر دارد».

یدیعوت در پایان مدعی شد که حماس در مذاکرات قاهره، «نرمش بیشتری» از خود نشان داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری