کد خبر : 39020
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۸

وزیر ارشاد: همه کارها باید خروجی میدانی داشته باشد/ سپاه فرهنگی کم ادعا و پرکار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هویت و ماهیت ما بسته به کار میدانی است. همه کارها باید خروجی میدانی داشته باشند.

ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هویت و ماهیت ما بسته به کار میدانی است. همه کارها باید خروجی میدانی داشته باشند.

وی اظهار داشت: چرا می‌گوییم قانون مقدس است؟ لازم است در هرکجا مرزها مشخص شود. اگر ما قانون مدار هستیم، پس باید هرچه بر گردن ما است بر اساس قانون آن را انجام دهیم.

اسماعیلی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: همه ساله مقدمه‌ای برای درک ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر داریم؛ آن چیزی که ما در نیمه ماه رجب و شعبان داریم یک الگو کوچک و ایجاد آمادگی برای درک بالا است و امیدوارم ما جزو کسانی باشیم که آن حقیقت را درک کنیم و در فضای کار و زندگی روزانه برکات آن را مشاهده کنیم.

وی افزود: معتقدیم در علل‌های مادی برای حل مسائل به یک امداد نیاز داریم. ما معتقد به امدادهای الهی در کارها و عالم غیب هستیم. این برکات باعث گشایش در زندگی ما می‌شود. ما به این مسائل اعتقاد داریم و هیچ اتفاقی را در عالم خارج از این موضوعات نمی‌توانیم تفسیر کنیم.

سپاه فرهنگی کم ادعا و پرکار است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ستاد و استان‌ها گفت: سپاه فرهنگی کم ادعا و پرکار است. ما در حوزه ستادی و مدیریتی کارها را مشاهده و ارزیابی می‌کنیم اما تک تک سلول‌های این فضا به واسطه کار این عزیزان همانند یک پیکر تجزیه شده ساخته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بر اساس مسوولیت‌، زیرِ بار مسوولیت مردم هستیم و باید آن را ادا کنیم.

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اظهار داشت: شبکه فرهنگی کتابخانه از این حیث که گوناگونی مخاطبان را کنار هم جمع کرده، یک فرصت استثنایی برای حکمرانی کشور است. مرجعیت فرهنگی بخشی از سرمایه کشور است و امروز مجموعه کتابخانه‌ها جزو مزیت‌های ما در این حکمرانی است.

اسماعیلی با اشاره به علاقه خود به کتاب و کتابخوانی گفت: امروز مجموعه کتابخانه‌ها جزو مزیت‌های ما حساب می‌شود. نگاه من به نهاد کتابخانه‌ها برخاسته از نگاه نظری است و به عنوان یک نقطه برجسته به دوستانم می‌گویم حوزه خود را گسترش دهید. برای مثال درحال ورود به ماه مبارک رمضان هستیم. برای کودکان و نوجوانان در حاشیه نمایشگاه ایجاد جذابیت کنیم. بگویید در روز اول ماه رمضان بچه‌های ۳ تا ۶ سال سوره نصر و ۶ تا ۱۲ سال سوره نباء را حفظ کنند، این‌ها کلمات و آیات خدا است.

کدام خانه‌ ایرانی را دیده‌اید که در آن قرآن وجود نداشته باشد؟

وزیر فرهنگ تاکید کرد: حوزه قرآن حوزه‌ای است که اکثریت مردم ایران آن را دوست دارند. کدام خانه‌ ایرانی را دیده‌اید که در آن قرآن وجود نداشته باشد؟ در بحث فلسطین هم بررسی کردیم که اکثریت جامعه پیرو غزه هستند. مساله کودک کشی غزه یک اجتماع ۲۰۰ هزار نفری در آمریکا، لندن و پاریس ایجاد می‌کند.

عضو هیات امنای فرهنگی کشور گفت: حوزه فرهنگ حوزه افق گشایی است و نه حوزه کار اداری. فکر فرهنگی یعنی همین. یعنی آنقدر ذهن شما خلاق باشد که به سرعت به یک ایده خوب برسید. باید بدانیم خروجی کار چیست.

وی افزود: اگر فردی با پوشش کمی نامناسب حاضر می‌شود یا اهل نماز نیست باید فضا را طوری ایجاد کنیم که خودش تحت تاثیر محیط قرار گیرد. ما می‌خواهیم مردم به سعادت دنیا برسند. ما باید خودمان جامعه مخاطب خود را تعالی دهیم و مدیران استان‌ها توانایی بسیار خوبی دارند.

کتابداران ما حداقل حقوق را دریافت می‌کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کتابداران ما حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و باید به نهاد کتابخانه‌ها بسیار اهمیت داد.

وی گفت: همه کارها برای یک هدف متعالی است. ان‌شاءالله برای ماه رمضان برنامه‌های قرآنی را برای مردم تدارک ببینید. برای ماه رمضان یک پویش میلیونی راه بیاندازید تا خانه‌های مردم نورانی شود و همه ما در مسیر خدمت به اسلام موفق باشیم.

در ابتدای این مراسم که به مناسبت گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف ساختمان ستاد مرکزی نهاد بازدید کرد. در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت و برخی دیگر از مسوولان حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری